شناسهٔ خبر: 162196 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مردودی دولت در تولید مسکن و نظارت بر بازار

روح‌الله عباسپور در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس، از عملکرد دولت در تولید مسکن و نظارت بر بازار انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده»، روح الله عباسپور، با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت مسکن در کشور، گفت: در شرایط کنونی هزینه هنگفتی به مردم در حوزه مسکن تحمیل می شود و دولت تنها در حد شعار به برنامه های خود برای مدیریت بازار بسنده کرده است. دولت پروژه مسکن مهر را به درستی اجرایی نکرد و وعده اجرای طرح مسکن اجتماعی را مطرح کرد.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه طرح مسکن اجتماعی نیز مانند دیگر برنامه های دولتی به هیچ وجه محقق نشد و این مسئله موجب شد که بازار مسکن با یک کمبود شدید در عرصه تولید مسکن مواجه شود.

دولت در حوزه مسکن هیچ توفیقی نداشته است

وی با بیان اینکه دولت در حوزه مسکن هیچ توفیقی نداشته است، گفت: به نظر من یکی از دلایل تشدید رکود اقتصادی در کشور، تعطیلی بخش ساخت و ساز مسکن است، اگر بخش تولید مسکن به تحرک در بیاید، ۴۰۰ نوع صنعت فعال خواهد شد و این مسئله موجب شکوفایی اقتصادی و کاهش میزان بیکاری در کشور می شود.

دولت نه در تولید مسکن و نه در نظارت بر قیمت مسکن هیچ کنترلی نداشته است

عباسپور افزود: متأسفانه دولت نه در تولید مسکن و نه در نظارت بر قیمت مسکن هیچ کنترلی نداشته است، از طرفی بازار مسکن در شرایط کنونی به صورت گسترده تحت تأثیر فضاهای مجازی و قیمت های ساختگی است که در این عرصه نیز کنترل و نظارتی جدی وجود ندارد.

مدیریت بازار مسکن نیازمند تعیین قیمت به صورت منطقه ای است

وی با اعلام اینکه مدیریت بازار مسکن نیازمند تعیین قیمت به صورت منطقه ای است، افزود: وقتی قیمت مسکن در هر منطقه ای اعلام شود، آن زمان می توان با استفاده از نیروهای نظارتی مانند سازمان تعزیرات بر روند خرید و فروش معاملات مسکن نظارت کرد.

نظر شما