شناسهٔ خبر: 162192 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بررسی سیاست‌ها و راهبردهای قوه مقننه در جلسه غیرعلنی سه‌شنبه هفته جاری مجلس

«احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده قم در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» عضو هیأت رئیسه مجلس از جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه پارلمان با موضوع بررسی و تعیین سیاست‌های کلان و راهبردی قوه مقننه خبر داد.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره برخی طرح‌های حاشیه‌ساز در مجلس یازدهم، اظهار داشت: طرح ازدواج اجباری و طرح تغییر نام فرودگاه مهرآباد به نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در هیأت رئیسه مجلس دریافت نکرده‌ایم و نمایندگان چنین طرح‌هایی را به هیأت رئیسه تحویل نداده‌اند.

وی درباره طرح تغییر نام فرودگاه مهرآباد به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این تغییر نام در بین نمایندگان مجلس مطرح بوده است اما اینکه این طرح بین نمایندگان برای جمع‌آوری امضا و ارجاع به هیأت رئیسه چنین اتفاقی رخ نداده است ولی آنچه که شنیده‌ام آن است که برخی نمایندگان به دلیل احترام ویژه به سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و زنده نگه داشتن نام و یاد او چنین صحبت‌هایی را مطرح کردند هر چند که این اقدام در زمره وظایف مجلس به حساب نیامده و در حیطه وظایف وزارت راه و شهرسازی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس درباره طرح ازدواج اجباری گفت:‌چنین طرحی اصلا در مجلس مطرح نشده و صحبتی هم بین نمایندگان نیست و چنین طرحی اصلا وجود ندارد.

امیرآبادی فراهانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم امید بالایی به مجلس یازدهم داشته و بر همین اساس هم به آن رای داده‌اند و می‌دانند که مجلس یازدهم قرار است بیشتر در خدمت مردم باشد و کار بیشتری برای مردم انجام دهد، اما این نگرانی هم وجود دارد که برخی افراد به دنبال آن هستند که برای مجلس یازدهم حاشیه‌سازی کنند لذا برخی افراد به دنبال حاشیه‌سازی با طرح‌هایی نظیر ازدواج اجباری و یا تغییر نام فرودگاه مهرآباد به دنبال آن هستند که مجلس در تعیین اولویت‌ها به مشکل دارد.

وی گفت: اولویت اول مجلس یازدهم مسائل اقتصادی و معیشتی و فرهنگی است و به همین دلیل روز سه‌شنبه جلسه  مجلس غیرعلنی خواهد بود تا سیاست‌ها و راهبردهای مجلس یازدهم از سوی نمایندگان مجلس در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: با آنکه من دو دور در مجلس حضور داشتم اما اینکه نمایندگان در جلسه‌ای راهبردها و سیاست‌های کلان قوه مقننه را تعیین کنند بسیار کم داشته‌ایم.

امیرآبادی گفت:‌ مجلس یازدهم به دنبال حل مشکلات اساسی کشور با همکاری دولت است ضمن اینکه به دنبال آن است که وارد حاشیه‌ها نشود. همچنین بنا هم نیست که هر کسی در فضای مجازی در مورد مجلس مطلبی نوشت به این موضوعات پاسخ دهیم چرا که مشخص نیست چه اهدافی را دنبال می‌کنند.

وی افزود:‌ طرح ازدواج اجباری و تغییر نام فرودگاه مهرآباد اصلا وجود نداشته و به نظرم برخی افراد به دنبال به حاشیه بردن مجلس هستند و می‌کوشند اجازه ندهند مجلس موضوعات اساسی کشور را پیگیری کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت:‌ ما نمایندگان مجلس و هیأت رئیسه باید مراقب رفتارهای خود باشیم و اجازه ندهیم مجلس را که توانسته بارقه امیدی برای نظارت بر دولت و حل مشکلات مردم ایجاد کرده توسط عده‌ای به حاشیه برده شود.

نظر شما