شناسهٔ خبر: 162023 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس یازدهم مدلی را برای ارائه گزارش دولتمردان و استماع نمایندگان طراحی کند

راستینه نماینده مردم شهر کرد در مجلس گفت: اگر سیاست کلی برای ارائه گزارشات توسط دولتمردان و استماع آن از سوی نمایندگان وجود نداشته باشد و بر اساس مدل سال‌های گذشته کار را پیش ببریم امید مردم به مجلس به یاس تبدیل خواهد شد.

به گزارش «نماینده»،احمد راستینه نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه18 خرداد) در جلسه علنی و در تذکر مستند به ماده 22 بند 11 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت:‌رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) بحث تحول در کشور را مطرح کردند این در حالی است که این گونه ارائه گزارشات و استماع نمایندگان  با توجه به رایزنی های وکلای ملت با دولتمردان و رؤسای اتاق‌های بازرگانی موجب شده توجهی به گزارشات ارائه شده صورت نگیرد.

وی افزود:‌ادوار گذشته مجلس باید برای نمایندگان فعلی درس عبرت باشد چرا که مردم به این مجلس امید بسته‌اند.

نماینده مردم شهر کرد در مجلس گفت: ‌اگر سیاست کلی برای ارائه گزارشات توسط دولتمردان و استماع آن از سوی نمایندگان وجود نداشته باشد و بر اساس مدل سال‌های گذشته کار را پیش ببریم امید مردم به مجلس به یاس تبدیل خواهد شد.

راستینه گفت:‌گزارشات در مجلس باید پیش از ارائه در جدولی به نمایندگان مجلس اطلاع رسانی شود تا آنها با مطالعه قبلی پیشنهاداتی را در این زمینه آماده کنند. 

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر راستینه اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید در محل صندلی‌های خود قرار گیرند.

قالیباف افزود: وزرا وهمکاران دولت باید اطلاعات عمومی لازم را پیش از ارائه گزارش به مجلس و نمایندگان بدهند ولی با تشکیل کمیسون‌ها و حضور دولتمردان در آنجا موضوع ارتباط بیشتر با دولت حل خواهد شد.

نظر شما