شناسهٔ خبر: 162016 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

قانون نباید یک بام و دو هوا باشد/ وظیفه نماینده مجلس مچ‌گیری نیست

سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وظیفه نماینده مجلس مچ گیری نیست، گفت: طفره رفتن مسئولان از پاسخگویی به ارباب رجوع بیشترین دلیل مراجعات مردم به نمایندگان مجلس است.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام محمد سبزی در آیین افتتاحیه دفتر و معرفی مسئولان دفاتر نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مسئولیت در حکومت اسلامی هم می‌تواند تهدید باشد و هم فرصت، اظهار کرد: فرصت از جهت خدمت به مردم است که در آموزه های دینی بدان تاکید فراوان شده و تهدید از آن حیث که فرد مسئولیت را طعمه دانسته و بر خلاف رضایتمندی خدا و مردم حرکت کند. اگر نیت یک مسئول جلب رضای الهی باشد قطعا عملکرد او نیز به همین سمت و سو خواهد بود و اگر نیت قدرت طلبی و ثروت اندوزی باشد عملکرد او نیز به همین سمت هدایت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه گره‌گشایی از کار مردم فرصت است، افزود: عملکرد هر مسئول بستگی به نیت او دارد اگر برای رضای خدا باشد ممدوح و اگر بر اساس قدرت طلبی و ثروت اندوزی باشد مذموم است. مسئولی که اهل زدوبند و رانت باشد ترسوست و نمی‌تواند به مردم خدمت صادقانه کند.

سبزی بر اصلاح نیت‌ها براساس رضای خدا و مردم تاکید کرد و افزود: امام و رهبر معظم انقلاب در نظام اسلامی برای همه ما الگو هستند و اصل خدامحوری، تقوامحوری، دین باوری و تلاش برای برآوردن مطالبات مردم از اصول مدیریتی در حکومت اسلامی بوده و برگرفته از رهنمودهای ولایت فقیه است.

این نماینده مردم در خانه ملت تاکید کرد: تقوا موجب تواضع یک مدیر در حکومت اسلامی است و او را از تکبر برحذر داشته و او را به یک مدیر شجاع و پرهیزکننده از رانت و زدوبند سیاسی تبدیل می‌کند.

وی بر قانون محوری و تصویب عادلانه، به نفع محرومان و با کیفیت قانون در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و افزود: بعضی قوانین دست و پاگیر  موجب کندی در جهش تولید و توسعه کشور می‌شود. یک کارگزار نظام اسلامی نباید خلاف قانون نامه‌نگاری کرده و مردم را بر خلاف موازین قانونی راهنمایی کند.

حجت‌الاسلام سبزی تاکید کرد: قانون نباید یک بام و دو هوا باشد بلکه باید درست تصویب شده و به درستی هم اجرا شود. قانون یک اصل برای اداره کشور است و باید بر مبنای تعقل و مشورت جمعی وضع و اجرا شود. احساسی عمل نکنیم بلکه بر مبنای خرد جمعی و منطقی تصمیم بگیریم و عمل کنیم.

وی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی در دفتر نماینده ساوه و زرندیه در مجلس برای پیشبرد امور خبر داد و افزود: هدف ما مچ گیری نیست. وظیفه یک نماینده مشخص و همانا تقنین و نظارت بر اجرای قوانین است. مجالس گذشته به خوبی به بعد نظارتی نپرداختند و خیلی از مشکلات کشور به دلیل نبود نظارت مجلس بر امور است.

وی در ادامه اصل زمان شناسی را از اصول مدیریت در نظام اسلامی براساس منویات امام و رهبری دانست و افزود: با مردم صادق باشیم. صداقت و شفافیت باید به عنوان یک اصل در مجلس مطرح باشد و مردم هم باید مطالبه‌گر باشند. شفافیت و صداقت با مردم بسیاری از نارضایتی‌ها را از بین می برد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه تصریح کرد: برخورد مناسب با مردم، تکریم ارباب رجوع، ساده زیستی، پرهیز از اشرافی گری و خوی کاخ نشینی و خروج از زندگی کوخ نشینی موجب رضایت مردم و خدای تعالی خواهد بود و یک اصل مهم است. مسئولان سیره امام و رهبری را بازخوانی کنند و بدانند که کار برای خدا و رضایت مردم و عمل به منویات ولی فقیه ماندگار است.

وی در ادامه با تقدیر از حضور مردم در انتخابات و قدردانی از دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات تمام شده است و رقابت‌ها باید تمام و رفاقت‌ها تقویت شود. منتخب مردم با هر طرز فکر و گرایش سیاسی به عنوان نماینده کل مردم محسوب می‌شود و همه مکلف به خدمت به همه مردم هستیم.

سبزی با تاکید بر اینکه مسئولان در نظام اسلامی باید در تراز جمهوری اسلامی ایران باشند، گفت: وظیفه مجلس ریل گذاری برای حرکت کشور است، اما به دلیل کوتاهی برخی مسئولان در انجام وظایف خویش مراجعات مردم به نمایندگان برای کارهای غیر ضروری بسیار افزایش یافته است.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: به دلیل کوتاهی مدیران در انجام وظیفه و عدم پاسخگویی آنان ۸۰ درصد وقت نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه صرف کارهای غیر ضروری ناشی از مراجعات مردمی می‌شود.

وی تصریح کرد: با شکل گیری مجلس انقلابی و تقویت روحیه فسادستیزی در تعامل قوای مقننه و مجریه با دستگاه قضایی مسیر توسعه و پیشرفت کشور هموار و مشکلات مردمی بویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی برطرف می‌شود.

در این مراسم که با حضور اعضای شورای اداری شهرستان ساوه برگزار شد، "یدالله مظهر" با دریافت حکم مسئولیت به عنوان مسئول دفتر نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در شهرستان ساوه معرفی شد. همچنین "حمید حسینی" به عنوان مسئول دفتر شهرستان زرندیه منصوب شد.

برچسب‌ها:

نظر شما