شناسهٔ خبر: 161531 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

یکشنبه؛بررسی طرح ۲ فوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی در مجلس

اسرائیل نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس از بررسی طرح ۲ فوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در جلسه علنی روز یکشنبه هفته آینده مجلس خبر داد.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح 2 فوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، اظهار داشت: نمایندگان در جلسه علنی روز(سه شنبه 23 اردیبهشت)با اکثریت آرا با 2 فوریت طرح مذکور موافقت کردند.

وی افزود: طرح مذکور از سوی هیئت رئیسه قوه مقننه برای بررسی بیشتر و کارشناسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شد که با توجه به 2 فوریت این طرح کمیسیون باید در اصرع وقت طرح را ارزیابی و جهت بررسی نمایندگان در جلسه علنی پارلمان به هیئت‌رئیسه ارائه کند.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس با بیان اینکه طرح‌های 2 فوریتی حداکثر چهل و هشت ساعت پس از چاپ و توزیع در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار می‌گیرند، اظهار داشت: با توجه به اینکه مجلس در هفته جاری جلسه علنی ندارد بنابراین طرح مذکور روز یکشنبه 28 اردیبهشت) در دستورکار جلسه علنی قوه مقننه قرار می گیرد.

پورمختار با بیان اینکه طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در 14 ماده تدوین شده است، گفت: تعلق سرزمین تاریخی و یکپارچه فلسطین به مردمان اصیل فلسطین، تحریم کلیه مؤسسات اقتصادی، تجاری و مالی رژیم صهیونیستی که سهام آن متعلق به اتباع این رژیم یا شرکت‌های ثبت شده در سرزمین‌های اشغالی است را از سوی ایران و همچنین تشکیل «کنسولگری یا سفارت مجازی جمهوری اسلامی ایران به‌پایتختی قدس» در فلسطین و... از جمله مفاد طرح مذکور هستند.

نظر شما