شناسهٔ خبر: 161450 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

پژمانفر: رد صلاحیت شدگان انتخابات درصدد انتقام از شورای نگهبان بودند

نصرالله پژمانفر در حاشیه بازدید از سایت نماینده نماینده مشهد با بیان اینکه اکنون کشور و جامعه در حال مبارزه با مشکلات اقتصادی و کرونا است. تصریح کرد: متاسفانه وقت مجلس در روزهای پایانی، توسط طرح‌های بیهوده تلف شد و اولویت‌های شخصی جایگزین اولویت‌های ملی و فضای مجلس تبدیل به یک فضای انتقام گونه شد.

به گزارش «نماینده»، نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی، اظهار داشت: اولویت قرارگرفتن طرح اصلاح قانون انتخابات در دستورکار مجلس در این زمان، یک نوعی گرفتن انتقام از شورای نگهبان بود.

وی ادامه داد: افرادی که خواهان در اولویت قرار گرفتن این طرح در مجلس بودند حتی در دفاعیاتشان هم مسئله شخصی کاملا مشهود بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: این اقدام نمایندگان اکثریت باعث مخدوش‌تر شدن مجلس در بین افکار عمومی شد و یک اشتباه استراتژیکی در روزهای پایانی مجلس به حساب می‌آمد و صد درصد این اقدام باعث ضعیف‌تر شدن کارنامه مجلس دهم شد.

پژمانفر با بیان اینکه اکنون کشور و جامعه در حال مبارزه با مشکلات اقتصادی و کرونا است. تصریح کرد: متاسفانه وقت مجلس در روزهای پایانی، توسط طرح‌های بیهوده تلف شد و اولویت‌های شخصی جایگزین اولویت‌های ملی و فضای مجلس تبدیل به یک فضای انتقام گونه شد.

وی با اشاره به بندهای دیگر از قانون انتخابات بیان داشت: تمام تلاش نمایندگان مطرح کننده این مواد از قانون بدین گونه بود که می‌خواستند راه را برای ورود افراد دیگر به مجلس باز کنند یعنی هیچ فیلتر اساسی برای حضور این افراد در مجلس وجود نداشته باشد.

این نماینده مجلس بیان داشت: حکومت و سیستم کشور، جمهوری اسلامی است و قانون اساسی آن برگرفته شده از اسلام است پس افرادی که می‌خواهند به هرکدام از ارکان کشور ورود کنند باید اعتقادی به این موارد داشته باشد.

نماینده مشهد افزود: این موضوع فقط مخصوص ایران نیست بلکه کشورهای دیگر هم مانع ورود افرادی که اعتقادی به ساختار کلی ان کشور ندارند می‌شوند.

وی گفت: حتی برخی از افراد حامی این تغییرات هم می‌دانستند این اصلاحیه‌ها خلاف قانون اساسی است و قطعا رد خواهد شد، اما درصدد استفاده از تریبون مجلس برای مسائل شخصی خود بودند و به یک نوعی دنبال انتقام و هزینه تراشی بودند.

پژمانفر با اشاره به توجیهات موافقان این طرح که بیان می‌کنند به فکر نظام، انقلاب و کشور هستند نه مسائل شخصی بیان داشت: بهترین داور برای قضاوت، مردم هستند یعنی زمانی که مردم مشاهده می‌کنند اولویت امروز مجلس اولویت روز کشور نیست قطعا متوجه می‌شوند که این مسائل شخصی است.

نظر شما