شناسهٔ خبر: 161394 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گزارش تفحص از قاچاق ۳ سال قبل نهایی شده/ هیات رئیسه مجلس به وظیفه قانونی خود عمل کند

محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه هیأت رئیسه در مورد قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز به وظیفه قانونی خود عمل کند، گفت: متأسفانه رویه‌ای در مجلس وجود دارد که هیأت رئیسه بعضی موارد را مسکوت می‌گذارد که باید با پیگیری‌های مستمر زمینه تحقق آن را فراهم کرد.

به گزارش «نماینده»، محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، ‌ گفت: تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز که در سال ۹۶ انجام شده، ۳ سال قبل گزارش آن نهایی شده است.

وی افزود: درباره موضوع عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در صحن علنی مجلس باید تاکید کرد که ایراد هم به هیأت رئیسه مجلس وارد است و هم هیأت رئیسه هیأت تحقیق و تفحص.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:‌ متأسفانه رویه‌ای در مجلس وجود دارد که هیأت رئیسه بعضی موارد را مسکوت می‌گذارد و طبق روال طراحان موضوع را با پیگیری‌هایی که دارند به پیش می‌برند.  

سعیدی با بیان اینکه هیأت رئیسه باید به وظایف قانونی خود در مورد قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز عمل کند اظهار داشت: هیأت رئیسه هیأت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز باید پیگیری‌های لازم را برای قرائت گزارش این تحقیق و تفحص در صحن داشته باشند.

وی در پایان گفت: تحرک و پیگیری خاصی از سوی هیأت رئیسه هیأت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز برای قرائت این گزارش در صحن مشاهده نمی‌شود و لازم است پیگیری‌ها به صورت جدی‌تر در این زمینه صورت گیرد

نظر شما