شناسهٔ خبر: 161347 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اجبار مالکان به تمدید ۶ ماهه قراردادهای اجاره نقض حق مالکیت است

سیدابوالفضل موسوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت باید راه کارهای تشویقی را برای ترغیب مالکان جهت تمدید قراردادهای اجاره مسکن ارائه کند، گفت: بهترین راه این است که دولت اعلام کند که در صورتی که مالکان قراردادهای اجاره مسکن مستأجران را به مدت ۶ماه تمدید کنند، مشمول معافیت های مالیاتی خواهند شد..

به گزارش «نماینده»، سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس،  با اشاره به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به دولت برای تصویب آیین نامه اجبار موجران به تمدید ۶ ماهه قراردادهای اجاره مسکن، گفت: به نظر من اجبار مالکان به تمدید قراردادهای اجاره مستأجران به هیچ وجه امکان پذیر نیست، زیرا این رویکرد عملا حق مالکیت افراد را نقض خواهد کرد. نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت و وزارت راه و شهرسازی در شرایط کنونی که شیوع بیماری کرونا به بسیاری از کسب و کارها و مشاغل آسیب زده، باید راه کارهای حمایتی را برای مستأجران طراحی کنند، اما اجبار مالکان برای تمدید قرارداد راه کار درستی نیست.

وی گفت: البته دولت و دستگاه های حکومتی می توانند مساکن زیر پوشش خود را برای حمایت از مستأجران تا زمان مورد نظر در اختیار افراد قرار دهد، اما برای برای مساکن شخصی نمی توان به این گونه عمل کرد.

دولت باید راهکارهای تشویقی را برای ترغیب مالکان جهت تمدید قراردادهای اجاره مسکن ارائه کند

موسوی بیوکی با بیان اینکه دولت باید راه کارهای تشویقی را برای ترغیب مالکان جهت تمدید قراردادهای اجاره مسکن ارائه کند، افزود: بهترین راه این است که دولت اعلام کند که در صورتی که مالکان قراردادهای اجاره مسکن مستأجران را به مدت ۶ ماه تمدید کنند، مشمول معافیت های مالیاتی خواهند شد، این مسئله قطعا افراد را ترغیب به اجرای دستور العمل دولت خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: البته این احتمال می رود که مردم ما همانند چند ماه گذشته از افراد آسیب دیده اقتصادی حمایت کنند، همان طوری که بسیاری از مالکان اقدام به بخشیدن اجاره  مغازه ها کردند.

نظر شما