شناسهٔ خبر: 161237 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پرتاب ماهواره نور تحولات شگرفی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد

احسان قاضی زاده نماینده مردم فریمان در مجلس گفت: پرتاب ماهوار نور یک اتفاق فوق استراتژیک بود که تحولات شگرفی را در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد.

به گزارش «نماینده»، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی، ‌با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور به فضا، ‌گفت: پرتاب ماهواره نور تحول شگرفی را در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد.

وی افزود: با وجود اعمال بیشترین تحریم‌ها و محدودیت‌ها، توسط آمریکا، قرار دادن یک ماهواره نظامی در مدار زمین، توسط سپاه اوج اقتدار نظام را نشان می‌دهد و آمریکا هر چقدر بخواهد به این محدودیت‌ها و تحریم‌ها ادامه دهد سپاه را نهادی پویاتر، به روزتر و قوی‌تر خواهد دید.

نماینده مردم فریمان در مجلس اظهار داشت: پرتاب ماهواره نور یک موفقیت فوق استراتژیک و نشان دهنده استقلال ماست و طبیعی است که بسیاری از کشورها از قرار گرفتن ایران در باشگاه فضایی جهان، ‌ناراضی باشند.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: پرتاب ماهواره نور مایه افتخار ملت ایران است و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: موفقیت صورت گرفته در پرتاب این ماهواره و افزایش توان دفاعی ما ضرورت توجه به امور داخلی کشور توسط مسئولان اجرایی را ضروری ساخته تا توجه بیشتر و ویژه‌تری به مسائل اقتصادی کشور داشته باشند.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: افزایش توان اقتصادی در کنار موفقیت‌های صورت گرفته در حوزه نظامی ودفاعی می‌تواند اقتدار کشور ما را در عرصه‌های مختلف در سطح جهانی به نمایش بگذارد.

نظر شما