شناسهٔ خبر: 161232 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

طرح آموزشی شاد صرفاً یک سرگرمی است و حرفی برای گفتن ندارد

عباسی عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس با بیان اینکه طرح آموزشی شاد یک طرح فراگیر نسبی است و همه دانش آموزان نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند، گفت: این برنامه آموزشی صرفاً یک سرگرمی است و حرفی برای گفتن ندارد.

به گزارش «نماینده»، اسدالله عباسی ضمن ارزیابی از طرح آموزشی شاد گفت: طرح آموزشی شاد یک طرح فراگیر نسبی است و همه دانش آموزان نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: این طرح به نوعی عدالت آموزشی را زیر سؤال برده است. چرا نباید همه دانش آموزان از امکانات آموزشی بهره‌مند باشند؟

این نماینده مجلس تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در بحث سیاست‌های آموزشی در قالب فضای مجازی متاسفانه به صورت فراگیر و عادلانه عمل نمی‌کند چراکه بسیاری از روستائیان و عشایر امکان برخورداری از اینترنت پرسرعت و گوشی هوشمند را ندارند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه همواره کیفیت آموزشی باید مدنظر باشد، گفت: صرف اینکه ما سامانه‌ای را راه اندازی کنیم و آن را در بوق کنیم نمی‌تواند برآیند مطلوب آموزشی را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: بنده به عنوان یک کارشناس تعلیم و تربیت می‌گویم که این برنامه صرفا یک سرگرمی است و حرفی برای گفتن ندارد البته شاید وجه شکلی این مسئله ادا شده است، اما در ماهیت موفق نخواهد بود و این برنامه آموزشی ملاک ارزیابی تحصیلی دانش آموزان نیست و صرفا یک کلاس تقویتی است.

نظر شما