شناسهٔ خبر: 161226 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ذوالقدر: افزایش توان بازدارندگی از جمله نتایج پرتاب ماهواره نور است

فاطمه ذوالقدر عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه پرتاب ماهواره نور افزایش توان بازدارندگی کشور را به دنبال دارد، گفت: پرتاب این ماهواره تهدیدی برای دیگر کشورها نیست و این کار تنها با هدف ایجاد توسعه در حوزه علم و فناوری انجام شده است.

به گزارش «نماینده»،فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور به فضا گفت: پرتاب ماهواره نور به فضا یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی و مایه افتخار ماست.

وی افزود: پرتاب ماهواره نور و دستاوردهای حاصل از آن بازدارندگی ما را در برابر دشمنان افزایش می‌دهد و امنیت و اقتدار و توسعه علمی و فناوری کشور از نتایج مهم پرتاب این ماهواره است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مجلس اظهار داشت: همان طور که مقامات جمهوری اسلامی بر آن تأکید داشتند پرتاب ماهواره نور هیچ تهدیدی برای کشورهای دیگر به شمار نمی‌رود بلکه هر کشور دیگری هم برای افزایش توان نظامی و بازدارندگی خود تلاش می‌کند و پرتاب ماهواره توسط ایران نیز در همین راستا است.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: نکته مهم اینجاست که در شرایط تحریم به ویژه در حوزه نظامی توانستیم ماهواره و ماهواره‌بر را ساخته و ماهواره نور را به فضا پرتاب کنیم و تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کنیم.

وی در پایان گفت: پرتاب ماهواره نور هیچ تهدیدی برای کشورهای دیگر به شمار نمی‌رود، بلکه این کار با هدف توسعه و پیشرفت علم و فناوری توسط جمهوری اسلامی انجام شده است.

نظر شما