شناسهٔ خبر: 161224 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

فضای وحدت و همدلی تا ریشه‌کنی کامل کرونا ادامه یابد

حسینی کیا یک عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که فضای وحدت و همدلی تا ریشه کنی کامل کرونا ادامه یابد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد ایجاد فضای وحدت و همدلی برای ریشه‌کنی کرونا هستیم و نهادها، نیروهای مسلح و مردم پای کار آمده‌اند تا مثل زمان جنگ اتفاقات خوبی را رقم بزنند. قطعا برای ساختن کشور تداوم همین فضای وحدت و همدلی از سوی سه قوه لازم است و امیدواریم این فضای مجاهدگونه تا ریشه کنی کامل کرونا ادامه یابد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره راهکارهای مربوط به تامین کسری بودجه دولت گفت: دولت باید هزینه‌های جاری را کاهش دهد و از خودش شروع کند. قوای دیگر هم به تبع دولت این کار را انجام خواهند داد ولی لازم است که دولت پیش قدم شود. مردم هم در این شرایط پای کار می‌آیند و در این صورت تقویت عمران و آبادانی کشور را شاهد خواهیم بود. شاه کلیدش این است که در این شرایط بحرانی، دولت کار را از خودش شروع کند و بیش از پیش ریاضت را در پیش گیرد تا از این شرایط عبور کنیم.

نماینده مردم سنقر در مجلس اضافه کرد: ما برای جهش تولید نیازمند این هستیم که بانک‌ها پای کار بیایند و منابع را به سمت تولید ببرند. ما باید نقدینگی را به سمت تولید و اشتغال جهت بدهیم و دولت باید یک سیاستگذاری جدی انجام دهد مثلا وارداتش را با تولید بالانس کند تا تولید جهش پیدا کند. همچنین باید به جوانان اعتماد کنیم تا اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

حسینی کیا در پایان اضافه کرد: ما منابع فراوانی داریم ولی افق و اولویت بندی جدی لحاظ نشده است. مثلا حوزه معدن به اندازه کافی فعال نیست در حالیکه معدن می‌تواند جای نفت را بگیرد و ما باید از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم. معادن و کشاورزی ما ظرفیت تصاحب بازارهای دنیا را دارند و تنها نیاز است که این باور ایجاد شود.

نظر شما