شناسهٔ خبر: 161162 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قانون مالیات بر ارزش افزوده روش مالیات ستانی را اصلاح می کند

حسین زاده بحرینی رییس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید تصویب و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از چالش‌های اقتصادی ایران یعنی روش مالیات ستانی را اصلاح می‌کند.

به گزارش «نماینده»، محمدحسین حسین زاده بحرینی رییس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  درباره اتمام بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی و آثار اقتصادی آن، گفت: با اجرای این قانون رویه مالیات ستانی تسهیل و منصفانه می شود زیرا در حال حاضر مشکل اصلی کشور در حوزه مالیات، اخذ مالیات از طریق ممیز است، ممیز محوری در مالیات گیری روش نادرستی بوده و موجب طولانی شدن فرآیندها شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از چالش های اقتصادی ایران یعنی روش مالیات ستانی را مدیریت می‌کند، افزود: ممیز محوری موجب افزایش هزینه مالیات در کشور شده و هدررفت وقت فعالان اقتصادی می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: امیدوارم شورای نگهبان ایرادات جدی از قانون مالیات بر ارزش افزوده نگیرد، تا بتوان این قانون را هرچه سریعتر به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد.

گفتنی است، لایحه مالیات بر ارزش افزوده پس از بررسی‌های بسیار در کمیسیون اقتصادی و صحن علنی مجلس شورای اسلامی در جلسه چهارشنبه(۳ اردیبهشت ماه) مجلس تصویب رسید.

نظر شما