شناسهٔ خبر: 161139 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

نکات و اشتباهات رایج در شستشوی فرش در خانه

image.png

خانه ای که در آن یک فرش خوب و نرم وجود دارد که کف آن را پوشانده است بسیار راحت تر و حس بهتری به افراد حاضر در آن منتقل می کند. این فضا آرامش را به ارمغان می آورد و فضای گرم و صمیمی ایجاد می کند. اما از اولین مواردی که دوستان و میهمانان هنگام ورود به خانه به آن توجه خواهند کرد، کفپوش و فرش مناسب است. نظافت و شستشوی به موقع و مناسب فرش در ایجاد این احساس موثر خواهد بود.

برای اطمینان از تمیز شدن فرش، بهتر است با یک شرکت قالیشویی فرش در نزدیکی محل زندگی خود تماس بگیرید. قالیشویی مشهد از تجهیزات و تخصص لازم برای از بین بردن لکه های سخت و گرد و غبار موجود در فرش، بدون آسیب رساندن به الیاف آن برخوردار است. با این حال، اگر تصمیم دارید که فرش های منزل خود را در خانه تمیز کنید، برخی نکات و اشتباهات رایج در شستشوی فرش در خانه را باید بدانید و از آنها جلوگیری کنید:

  • در هنگام فرچه کشیدن یا شستن فرش از اعمال بیش از حد فشار خودداری کنید. با فشار دادن یک برس چرخان به الیاف فرش می توانید آنها را از یکدیگر باز کنید تا فرش بصورت گسترده و شاداب به نظر برسد.
  • به تمام مواد شوینده، شامپوها، کف و مواد شیمیایی تمیز کننده فرش کاملاً توجه داشته باشید. همانطور که گفته شد مواد شوینده باقیمانده چسبنده بوده و در مقابل الیاف فرش چسبنده و سفت می شوند، بنابراین ضروری است که زمان لازم برای گزینش مناسب مواد تمیز کننده فرش صرف کنید.
  • برای هر بار استفاده از بخارشویی از آب شیرین استفاده کنید و در شستشوی فرش عجله نکنید. به بخار اجازه دهید تا به الیاف فرش نفوذ کرده و اطمینان حاصل کنید که همچنان آب و مواد شوینده را پاک می کند.
  • از پیاده روی بر روی فرش های مرطوب خودداری کنید زیرا این می تواند الیاف فرش را خرد کرده و فرش ها را صاف و یا فرسوده کند.
  • شما در حین و بعد از شستشوی فرش نیاز به تهویه زیاد دارید و نباید از آن غافل شوید. تهویه می تواند برای کمک به خشک شدن سریع و بهتر فرش و کفپوش موثر باشد. همچنین تهویه اضافی می تواند خطر ایجاد باکتری های مضر و کپک را به دلیل رطوبت به دام افتاده در زیر فرش های منزل شما کاهش دهد. در صورت داشتن پنجره، آنها را باز کرده و فن ها و دستگاه رطوبت گیر را روشن کنید تا رطوبت اضافی فرش برطرف شود.
  • برای مشاهده محله ها و مناطق تحت پوشش قالیشویی قدس مشهد کلیک کنید.

نکاتی ساده برای تمیز کردن فرش

شامپو زدن منظم و حرفه ای بهترین گزینه برای تمیز کردن فرش های منزل است، اما توجه داشته باشید که برخی نکات کاربردی اما ساده برای اطمینان از محافظت فرش شما لازم و ضروری است:

  • ناخن ها و پنجه های حیوان خانگی خود را اصلاح کنید، نه فقط برای کاهش میزان کثیفی که ممکن است روی فرش بکشد بلکه از کشیده شدن نخ و الیاف فرش نیز جلوگیری می کنید. نخ و الیاف گسترده باعث می شوند بیشتر گرد و خاک و بقایای زباله به دام بیافتند.
  • برای کل خانه یا حداقل برای اتاق هایی که بیشتر از آنها استفاده می کنید، یک فیلتر هوا یا دستگاه تصفیه هوا بگذارید. یک دستگاه تصفیه هوا گرد و غبار و خاک موجود در هوا را به دام می اندازد و این آوارها دیگر نمی توانند روی فرش مستقر شوند و کفپوش و یا فرش شما را به طور کلی تمیز می ماند.
  • پنجره ها و ورودی های خانه خود را بررسی کنید. اگر دریچه آن صفحه ها همراه با دهانه های بزرگ بسیار گسترده است، آنها را با صفحه هایی با دریچه های کوچک تر جایگزین کنید تا گرد و غبار موجود در هوا و سایر مواد زائد را از خانه دور نگه دارید.
  • سطوح بیرونی خانه خود را به طور مرتب بشویید. خاک، گرد و غبار و سایر بقایای خارج از خانه در نهایت می تواند همراه هوا راه خود را به داخل خانه پیدا کرده و بر روی فرش و سایر موارد کفپوش مستقر شود.
  • حداقل هر سال یک بار، فیلتر حمام را تعویض کنید و مجرای خانه را نیز به صورت حرفه ای تمیز کنید. در غیر این صورت گرد و غبار به درون خانه نفوذ کرده و بر روی سطح فرش قرار می گیرد.
  • هرگز تصور نکنید که کشیدن جاروبرقی به صورت منظم به فرش شما آسیب می زند، زیرا انجام روزانه این کار باعث حذف گرد و خاک و غبار می شود و در غیر این صورت الیاف به هم گره خورده و باعث فرسودگی گسترده فرش ها می شود. بهتر است روی یک جاروبرقی قدرتمند سرمایه گذاری کنید و هر روز از آن استفاده کنید تا از فرش های خود در برابر هر گونه آسیب محافظت کنید.

فراموش نکنید اغلب روش های خانگی شستشوی فرش برای از بین بردن سطحی گرد و غبار و کثیفی مناسب است و باید برای از بین بردن لکه های شدیدتر از افراد حرفه ای کمک بگیرید. قالیشویی آنلاین مشهد با استفاده از افراد با تجربه و حرفه ای در این زمینه می تواند به شما یاری برساند.

نظر شما