شناسهٔ خبر: 161089 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

راه ایجاد جهش تولید، خروج دولت از اقتصاد است / باید در تولید رقابت باشد نه انحصار

علیرضا بیگی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: اگر بخواهیم جهش تولید در کشور ایجاد بشود باید دولت از اقتصاد بیرون برود و اقتصاد باید به صاحبان اصلی خودشان یعنی مردم برسد و این اقدام مانع فساد و قاچاق می‌شود.

به گزارش «نماینده»، احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در چندسال اخیر مشاهده می‌کنیم موضوعات اقتصادی جزء اولویت‌های کشور است اثبات این موضوع در طی ۱۰ سال مقام معظم رهبری سال‌ها را با نام تولید و اقتصاد نامگذاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش دیگر رهبر انقلاب بر بحث اقتصاد مقاومتی و خارج کردن نفت از اقتصاد کشور تاکید داشتند ولی عملا آن چیزی که اتفاق افتاده است متاسفانه وابستگی کشور به نفت است و به جای آن که کم بشود، زیاد شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به تحریم و فشارهای بیرونی، گفت: مسئولین نتوانسته‌اند اقتصاد بدون نفت را در اولویت خود قرار دهند چرا چون اقتصاد دولتی است دولت بازیگر اصلی در حوزه اقتصاد است و بخش دولتی نه اقتصاد دان و نه تاجر خوبی نیست به همین دلیل است در بخش تولید به مشکل می‌خورد.

علیرضابیگی افزود: این اتفاقات بدلیل سومدیریت و فساد است و به ناچار دولت باید این ضرر و زیان‌ها را با پول نفت تامین کند تا بتواند تولید را در کشور سر و پا نگهدارد. مثال عینی آن شرکت‌های خودروسازی است دولت چون خود متولی تولید خودرو است مدام به این صنعت پول تزریق می‌کند و از سوی دیگر از امکانات خود استفاده می‌کند تا مردم را به خرید خودروی تولید دولت وادار کند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم جهش تولید در کشور ایجاد بشود باید دولت از اقتصاد بیرون برود و اقتصاد باید به صاحبان اصلی خودشان یعنی مردم برسد و این اقدام مانع فساد و قاچاق می‌شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه مشکل اصلی تولید زیرساخت های معیوب است. بیان داشت: تا زمانی که مشکل قاچاق و سوء مدیریت دولتی برطرف نشود تولید به نحوه احسن شکل نمی‌گیرد و این اقتصاد همچنان فشل باقی خواهد ماند.

علیرضا بیگی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم تولید داخلی جان بگیرد، باید بگذاریم در بین تولیدکنندگان یک رقابت سالم شکل بگیرد راهکار آن چیزی جزو واگذار کردن آن به مردم نیست.

وی در پایان بیان داشت: تمام مشکلاتی که نمی‌گذارد تولید در کشور جان بگیرد فقط به خاطر دولتی بودند اقتصاد است که این باید به مردم سپرده بشود بعد آن زمان تولید در کشور به منصه ظهور خواهد رسید.

نظر شما