شناسهٔ خبر: 161065 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طرحهایی برای مقابله با تحریم های آمریکا در مجلس یازدهم پیش بینی شود

علی اصغر خانی منتخب مردم شاهرود و میامی در مجلس یازدهم گفت: باید اقدامات خصمانه کشورهای غربی را سریعا خنثی کرده و تحریم‌ها را دور بزنیم لذا باید بکوشیم راهکارهای ضد آمریکایی واحد در مجلس یازدهم اتخاذ کنیم.

به گزارش «نماینده»، علی اصغر خانی منتخب مردم شاهرود و میامی در مجلس یازدهم  با اشاره به اینکه کشورمان سالهاست که شاهد سیاست‌های خصمانه کشورهای غربی است و باید طرح‌هایی برای مقابله با این سیاست‌ها پیش‌بینی شود اظهار داشت: در مجلس دهم کارهایی در این زمینه انجام شد که کافی نیست لذا تصویب سریع طرحی برای هماهنگی کشورهای مورد تحریم آمریکا در مجلس یازدهم ضرورت دارد.  

وی ادامه داد: با تصویب طرح تشکیل باشگاه کشورهای مورد تحریم شاهد هم افزایی و تعامل هر چه بیشتر این کشورها خواهیم بود یکی از اهداف اصلی این طرح تقویت ارتباطات و وحدت بین دولی و شکست هژمونی ایالات متحده آمریکا است.  

خانی افزود: در شرایط فعلی کشور یکی از موثرترین و با دوام‌ترین راه‌های مقابله با تحریم ایجاد و سازماندهی این باشگاه یا فدراسیون است تا با ارئه سیاست‌های واحد اقتصادی سدی در مقابل تحریم‌های ظالمانه علیه کشورهای عضو باشد.

منتخب مردم شاهرود در مجلس یازدهم اظهار داشت: آمریکا در خط مقدم تحریم کنندگان ایران فقط به دنبال تحریم مقوله هسته‌ای ایران نیست بلکه به دنبال اعمال فشارهای همه جانبه و آزمایش این سیاست بر دیگر کشورهای غیرهمسو با آن است.  

وی با تاکید بر اینکه باشگاه‌ تحریمی‌ها می‌تواند ریسک اقدامات مختلف را در کشورهای تحریم شده کاهش دهد تصریح کرد: می‌توان از مذاکرات بین اعضای باشگاه تحریمی‌ها، ایجاد ارتباط و اتصال به منظور همکاری‌های اقتصادی را بدست آورد.  

 کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، یمن، کره شمالی، سوریه، کوبا، ونزوئلا، روسیه، کلمبیا، پاکستان و ... از جمله کشورهای تحریم شده توسط ایالات متحده آمریکا هستند.

نظر شما