شناسهٔ خبر: 160983 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نظارت دستگاه‌های نظارتی بر بازار ضعیف و بی تأثیر است

محمد کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: نظارت دستگاه‌های نظارتی بر بازار ضعیف و بی تأثیر است و شیوع کرونا هم بر کار بازرسان این سازمان‌ها تأثیر گذاشته و از قبل هم کم‌رنگ‌تر کرده است.

به گزارش «نماینده»، سیدحمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تلاطم‌های موجود در بازار گفت: متأسفانه نظارت دستگاه‌های نظارتی بر بازار کم رنگ است و ما شاهد برخورد موردی با متخلفین در بازار هستیم.

وی افزود: با برخورد موردی با یک فرد و دو فرد نمی‌توان بازار را کنترل کرد و نظارت بر قیمت‌ها باید از زمان تولید کالا آغاز و در زمان توزیع و رسیدن کالا به دست مصرف‌کننده اصلی ادامه داشته باشد که متأسفانه این نظارت وجود ندارد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نظارت بر بازار به گونه‌ای باید باشد که همه خود را زیر این چتر نظارتی احساس کنند نه این که با یک مورد برخورد شود و صدا و سیما هم آن را پخش کند، به گونه‌ای که با این برخورد موردی انگار که مشکل بازار حل شده است.

کاظمی خاطرنشان کرد: ما می‌بینیم که مسؤولان امر در رسانه‌ ملی مصاحبه می‌کنند که ما چنین می‌کنیم و چنان می‌کنیم و فلان کار را انجام داده‌ایم، اما ما نتیجه این نظارت‌ها را بر بازار نمی‌بینیم. واقعیت این است که با حرف زدن و مصاحبه کردن مشکل بازار حل نمی‌شود و باید نظارت دقیق بر روند تولید و توزیع کالا انجام شود.

وی در پایان گفت: اگر امروز ما می‌بینیم قیمت کالایی در بازار کاهش می‌یابد به خاطر نظارت نیست، بلکه رابطه بین عرضه و تقاضاست که قیمت آن کالا را کاهش می‌دهد و به خاطر کاهش تقاضای مصرف کنندگان، قیمت یک کالا پایین می‌آید، و الا نظارت‌ها در این موضوع تأثیرگذار نیست.

نظر شما