شناسهٔ خبر: 160882 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

رئیس جمهور نباید فکر کند که در همه امور متخصص است

شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در شرایط کرونا واقعا مدافعان سلامت خوب عمل کردند و توانستند این بیماری منحوس را شکست بدهند.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: وزارت بهداشت و حوزه بهداشت و درمان کشور انصافا در این روزهای کرونایی به خوبی عمل کردند و توانستند این اپیدمی را شکست بدهند.

وی ادامه داد: در این شرایط آن چیزی که ضعیف عمل شد بحث قرنطینه کردن بود که تقصیر این اتفاق هم شخص رئیس جمهور است؛ علیرغم این که پنج نفر از وزرای قبلی، وزیر بهداشت و نخبگان پزشکی گوشزد کرده بودند که باید زودتر همه جا قرنطینه شود مخصوصا خطوط مواصلاتی بین شهرها که متاسفانه آقای روحانی به این کار کارشناسی توجه نکرد و اکنون فشار بر روی جامعه پزشکی ما زیاد شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه خیلی دیر قرنطینه کردن شهرها اتفاق افتاد. گفت: صحبت‌های رئیس جمهور چند وقت پیش این نگرانی را در جامعه پزشکی کشور ایجاد کرد که با این اتفاق بیماری گستردگی زیادی پیدا می‌کند و کنترل کردن آن برای مدافعان سلامت سخت می‌شود.

شهریاری تاکید کرد: کاش آقای روحانی توصیه های وزارت بهداشت و نخبگان پزشکی را جدی بگیرد و به توصیه افرادی که کارشناس این امور نیستند توجه‌ای نکند و حتی خود شخص رئیس جمهور هم نباید فکر کند که در تمام امور دارای تخصص است و به توصیه های وزارت بهداشت توجهی نکند.

وی تصریح کرد: اکنون تمام جامعه باید رعایت کنند زیرا هنوز نتوانسته‌ایم این بیماری را کنترل کنیم و فقط در حال مدیریت این ایپدمی هستیم و اگر این بیماری از دست ما در برود دیگر نمی توانیم آن را هم مدیریت کنیم.

نماینده زاهدان با اشاره به خوب عمل کردن جامعه پزشکی در مسئله کرونا، ادامه داد: خوشبختانه کشور در بحث طرح تحول سلامت به زیرساخت های خوبی دست پیدا کرده است از جمله افزایش تخت های ICU و ...، شاید در برخی از استان ها به مشکل کوچکی برخورد کرده باشیم ولی خوشبختانه امکانات به حدی بود که مریضی به خاطر کمبود امکانات مشکلی پیدا نکند.

شهریاری گفت: کشور ما برخلاف کشورهای به اصطلاح جهان اولی در مسئله کرونا به خوبی عمل کرده است و حتی همان کشورها در نبود یا کمبود دستگاه های تنفسی به مشکل خوردند اما ایران در این زمینه به مشکل نخورد زیرا ما در کشور خط تولید این دستگاه ها را داریم و نیازهای کشور را خود تامین می‌کنیم.

وی ادامه داد: حتی کشور از نظر دارویی هم مشکلی ندارد هرچند این بیماری دارویی مشخصی ندارد اما همان دارویی که در ژاپن خوب عمل کرده است را ما در ایران توانسته ایم بسازیم.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: در این شرایط واقعا مدافعان سلامت خوب عمل کردند و توانستند این بیماری منحوس را شکست بدهند.

نظر شما