شناسهٔ خبر: 160562 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بانک‌ها به تولید تسهیلات دهند/ مشکل دهک‌های پائین باید حل شود

محمدصالح جوکار// منتخب مردم یزد در مجلس یازدهم گفت: بانک‌ها باید امسال تسهیلات لازم را در اختیار بنگاه‌های اقتصادی بگذارند و باید اقدامات حمایتی صورت گیرد تا واحدهای تولیدی تعطیل شده، مجدداً فعالیت کنند.

به گزارش «نماینده»،محمد صالح جوکار درباره اولویت‌های مجلس یازدهم، گفت: در وهله اول باید تنگناهای اقتصادی و معیشتی حل و فصل شود و به ویژه آنکه باید برای مشکلات درآمدی دهک‌های پایین جامعه چاره‌اندیشی شود.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات ما ناشی از عوامل بیرونی نیست، ادامه داد: مشکلات کشور به ویژه در زمینه اقتصادی بر اثر ناکارآمدی برخی از سیستم‌های داخلی و عدم هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مختلف ایجاد شده است و باید در سال آینده این مسئله حل شود.

منتخب مردم یزد در مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس آینده باید توجه اساسی به حل مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال و مسکن داشته باشد چرا که این مسائل دغدغه اصلی مردم است.

جوکار با اشاره به اینکه دولت در ۶ سال گذشته توجه به بخش مسکن را تعطیل کرد، گفت: البته این روزها دولت می‌خواهد اقداماتی را در زمینه بهبود وضعیت مسکن انجام دهد که بعید است نتیجه‌ای در بر داشته باشد و بهتر است دولت زمین رایگان در اختیار مردم قرار دهد تا آنان خودشان اقدام به ساخت خانه کنند و دولت باید از تصدی گری دست بردارد.

وی تأکید کرد: ممکن است تحریم‌ها باعث بخشی از مشکلات کشور شده باشد اما بخش قابل توجهی از مشکلات ما به دلیل عملکرد نامطلوب برخی از مسئولان است و ربطی به تحریم‌ها ندارد. بانک‌ها باید در سال آینده تسهیلات لازم را در اختیار بنگاه‌های اقتصادی بگذارند و همچنین باید اقدامات حمایتی صورت گیرد تا واحدهای تولیدی تعطیل شده، مجدداً فعالیت خود را انجام دهند.

نظر شما