شناسهٔ خبر: 160343 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برای تحقق شعار امسال باید هزینه تولید در داخل پایین آید

محمد حسینی2 عضو بودجه مجلس گفت: برای تحقق شعار سال (جهش تولید) باید کاری کرد که هزینه تولید در داخل به خاطر تأمین مواد اولیه بالا نرود.

به گزارش   «نماینده»  ،  محمد حسینی  نماینده مردم تفرش، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش تولید گفت: تحقق شعار سال نیازمند اقدام عملی است و با شعار و برگزاری سمینار این شعار محقق نمی‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر وضع قوانین و صدور بخشنامه و آئین‌نامه نمی‌تواند اقدام خاصی را در تحقق این شعار صورت دهد و ما باید همگی عزم‌مان را برای تحقق این شعار جزم کنیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: چند سال است که رهبر معظم انقلاب شعارهای اقتصادی را برای نامگذاری سال‌ها انتخاب می‌کند اما به دلایل مختلف خارجی همچون تحریم‌ها و برخی از آن به خاطر سوء مدیریت‌ها در داخل است به طور کامل محقق نشده است.

حسینی خاطرنشان کرد:‌ در حوزه کار قوه مقننه باید مقررات دست و پاگیر از سر راه تولیدکنندگان برای تحقق شعار سال برداشته شود و اگر هم معافیتی در نظر گرفته می‌شود باید معافیت برای همه تولیدکنندگان باشد و ما شاهد تبعیض‌ها در این زمینه نباشیم.

وی افزود: در حوزه اجرایی باید صدور مجوزها با سهولت بیشتری انجام شود و بخش تولید ما درگیر بروکراسی اداری نباشد و از سوی دیگر باید کاری کنیم که هزینه تولید در داخل به خاطر تأمین مواد اولیه بالا نرود و این نیازمند حمایت‌هایی است که باید از تولیدکنندگان به عمل آید.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: در حوزه قضایی قوه قضائیه باید برخورد قاطعی باید مفسدین و رانت‌خواران داشته باشد بگونه‌ای که هزینه فساد در کشور بالا رود و کسی جرأت و جسارت ارتکاب به فساد را نداشته باشد.

نظر شما