شناسهٔ خبر: 159657 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

میرزاده: اصلاح آیین‌نامه مهم‌ترین اولویت مجلس یازدهم است

میر حمایت میر زاده/2 نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین اولویت مجلس یازدهم اصلاح آیین‌نامه داخلی است که به موجب آن همه نمایندگان فرصت اظهارنظر پیدا کنند.

به گزارش «نماینده»میرحمایت میرزاده ، درباره انتظارات از مجلس یازدهم، اظهار کرد: مشکلی که همه مجالس در ادوار گذشته داشته و شامل مجلس دهم هم می‌شود آیین‌نامه داخلی فعلی است که فرصت اظهارنظر را به همه نمایندگان نمی‌دهد، هرکسی زودتر دکمه مربوط به اعلام موافقت و مخالفت با لایحه یا طرحی را بزند می‌تواند صحبت کند.

وی ادامه داد: این آیین‌نامه باید عوض شود تا برای صحبت درباره طرح یا لایحه‌ای افراد از کمیسیون‌های تخصصی اظهارنظرهای کارشناسی‌شان را بیان کند نه این‌که هرکسی زودتر دکمه مربوطه را فشار داد به عنوان صاحب‌نظر شناخته شود این یک اشکال اساسی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: اینگونه نیست که همه طرح‌ها و لوایح مصوب مجلس شورای اسلامی مشکلات مردم را کم کند، کما این‌که ممکن است برخی از آنها در فضای احساسی تصویب شده باشد به همین دلیل باید در مجلس مباحث کارشناسی از سوی صاحب‌نظران بیان شود که می‌تواند نتیجه را تغییر دهد. تا آیین‌نامه اصلاح نشود مشکلات مردم هم حل نخواهد شد.

نظر شما