شناسهٔ خبر: 159250 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

علی قربانی:

امکان اصلاح مصوبه افزایش حقوق‌ها در مجلس وجود دارد/ ۶ هزار میلیارد تومان بودجه همسان‌سازی بازنشستگان کافی نیست

علی قربانی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور گفت: ۶ هزار میلیارد تومان تخصیص یافته برای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال ۹۹ کافی نیست و در صورت وجود منابع جدید قطعا این رقم افزایش خواهد یافت.

به گزارش «نماینده» علی قربانی، با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ درباره تعیین حداقل دریافتی شاغلان و بازنشستگان به میزان دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه گفت: مطابق این مصوبه، میزان افزایش حقوق برای افرادی که بین ۲.۵ تا ۴ میلیون تومان دریافتی ماهانه دارند، زیاد اثرگذار نیست و به نوعی در حق آنها اجحاف می‌شود البته پیشنهاداتی برای اصلاح این موضوع وجود دارد که در زمان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور تصریح کرد: امکان دارد با ارائه پیشنهادات مختلف از سوی نمایندگان در صحن علنی مجلس، این مصوبه رد، اصلاح یا بدون تغییر تصویب شود.                  

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ اظهار داشت: این رقم به استناد قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه در نظر گرفته شد. البته این موضوع باید کاملا از لحاظ کارشناسی مشخص شود زیرا ۶ هزار میلیارد تومان با این عنوان که حقوق بازنشستگان باید حداقل ۸۰ درصد میزان حقوق شاغلان شود، تخصیص یافته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مبلغ تخصیص یافته برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه سال ۹۹ کافی نیست، گفت: حداقل باید سالی ۱۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون همسان‌سازی در نظر گرفته شود اما به دلیل کافی نبودن اعتبارات، دولت پیشنهاد ۶ هزار میلیارد تومانی را در لایحه بودجه ارائه کرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور تاکید کرد: در صورت وجود منابع جدید قطعا رقم تخصیص یافته برای افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ را افزایش خواهیم داد.

نظر شما