شناسهٔ خبر: 159214 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مصلحت کشور و مردم به انتخابات مجلس گره‌ خورده است

موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مصلحت کشور و مصلحت مردم به این انتخابات مجلس گره‌ خورده است، گفت: می‌خواهیم تشکیل مجلسی کارآمد و انقلابی باشیم.

به گزارش «نماینده»، یازدهمین نشست هم اندیشی جامعه روحانیت مبارز با احزاب و تشکل‌های ارزشی و انقلابی در محل دفتر مرکزی جامعه روحانیت مبارز برگزار شد.

در آغاز این نشست آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، رئیس جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به وظیفه  احزاب و جامعه در باب انتخابات پیش رو گفت: هرجا وحدت و اجماع همراه با همدلی داشته‌ایم توفیق و پیروزی نیز قرین حرکت و فعالیت ما شده است. در این دوره هم اگر به حرکت واحد میان نیروهای ولایی و ارزشی برسیم موفقیت مورد نظر سهل الوصول تر خواهد بود.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه مصلحت کشور و مصلحت مردم به این انتخابات مجلس گره‌خورده، افزود: انتظار ما این است که با حضور و مشارکت گسترده مردم و همه اقشار و گروه ها شاهد انتخاباتی پرشور و تشکیل مجلسی کارآمد و انقلابی باشیم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با ارائه  جمع‌بندی از جلسات همفکری جامعه روحانیت با تشکل ها و احزاب گفت: جلساتی با رئیس شورای ائتلاف و دیگران داشته‌ایم و تنها دغدغه راهبردی ما حصول وحدت و رسیدن به یک فهرست جامع و واحد بوده است. ما از حرکت شورای ائتلاف حمایت کرده و می کنیم و تمام احزاب و گروه‌ها را نیز به همراهی با ائتلاف فراخوانده ایم و در نهایت پس از تدوین فهرست نهایی در صورت بروز اختلاف یا هر مشکلی، هیئت داوری به ریاست آیت الله موحدی کرمانی به حل اختلاف خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه تاکنون فرآیند ائتلاف به خوبی برگزار شده و امیدواریم نتیجه آن نیز مطلوب و مورد نظر همگان باشد، ادامه داد: فرآیند تعریف شده شورای ائتلاف حرکتی بدیع و گامی به جلو در جهت ساز و کار برگزاری انتخابات است و تاکنون گام ها و اقدامات ارزشمندی در این مسیر به انجام رسیده که امیدواریم با توجه به زمان اندک هر چه زودتر به فهرست نهایی مشخص شود.

مسئول تشکیلات جامعه روحانیت مبارز به مذاکرات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما نیز بر پیشگیری از اختلاف یا سوء برداشت بین اجزای این ائتلاف متمرکز شده است.

در ادامه مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه در ساختار و روند برگزاری انتخابات شاهد ضعف های زیادی هستیم افزود: چنین وضعیتی مناسب با نظامی که سرنوشت خود و آینده جامعه را به مقوله انتخابات گره زده نیست. با سازوکار انتخابات و با مشارکت مردم و نخبگان است که نهادهای سیاسی گوناگون نظام شکل می‌گیرد و نباید در چنین مقوله مهمی دچار آشفتگی و نقاط ضعف باشیم.

وی افزود: این یک موضوع فراگیر و جدی است و انتظار این است که پس از انتخابات و در فرصتی موسع و با فراغ خاطر، یک کار جدی و جامع در باب انجام اصلاحات اساسی در فرایندها، مقررات و قوانین انتخابات پیگیری شود.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم تا وحدت و ائتلاف در مجموعه نیروهای انقلابی حفظ شود، افزود: همه تشکل ها و احزاب تشکیل دهنده شورای ائتلاف نیز در فرآیند طراحی شده ورود کرده و نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را دنبال کنند تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر و مطلوب برسیم.

پورمحمدی در پایان گفت: برخی دغدغه های جزئی نباید ما را از اصل برگزاری انتخابات پرشور و مورد نظر رهبری غافل سازد. ما باید واقعاً دنبال کار تشکیلاتی منظم و هماهنگ باشیم و این مسئله نیز الزامات و لوازمی دارد و امیدواریم به زودی فهرست ۳۰ نفره نامزدهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران ارائه شود تا در فرصت باقی مانده، عملیات اجرایی و تبلیغات انتخابات و رقابت ها به نحوی شایسته و دقیق کلید بخورد.

در پایان این نشست دبیران و نمایندگان تشکل ها و احزاب سیاسی به ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص انتخابات پرداختند و پیشنهاداتی در خصوص مراحل فرآیند و لزوم تسریع در رسیدن به فهرست نهایی بیان کردند.

نظر شما