شناسهٔ خبر: 159201 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

توکلی: هدیه دادن به مسئولان از کیسه ملت سنت زشتی است/ خدا را شاکرم هنوز مسئولانی هستند که تن به این پلشتی‌ها نمی‌دهند

توکلی رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت، از اقدام وزیر امور اقتصادی و دارایی در عدم پذیرش هدیه از سوی مجمع عمومی یکی از بانک ها تقدیر کرد.

به گزارش «نماینده» احمد توکلی رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در یادداشتی از اقدام وزیر امور اقتصادی و دارایی در عدم پذیرش هدیه از سوی مجمع عمومی یکی از بانک ها تقدیر کرد و خواستار تنبیه کسانی شد که این رفتار خیانت آمیز را انجام داده اند.

وی در این یاداشت نوشت: سنت زشتی که متناسب با حکومت‌های طاغوتی است، هدیه دادن به مسئولان بالادست از کیسه ملت است. این سیره غیراسلامی و حتی مغایر تمدن جدید و از مصادیق بارز فساد سیاسی، اقتصادی و اداری است. خدا را شاکرم که هنوز مسئولانی هستند که تن به این پلشتی‌ها نمی‌دهند.

وی افزود: مردم شریف بدانند که در مهرماه گذشته پس از اتمام مجمع عمومی یکی از بانکها وقتی وزیر امور اقتصادی و دارایی سوار بر خودروی خود می‌شود که محوطه را ترک کند، مطلع می‌شود یک لپ تاپ و یک قطعه گوشی سامسونگ به عنوان هدیه در ماشین گذاشته اند. همانجا می‌ایستد تا همراهانش آنها را به دفتر مدیرعامل بازگرداندند و رسید بگیرند.

در این یادداشت آمده است: ما به عنوان یک سازمان مردم نهاد از این حرکت وزیر محترم تقدیر می‌کنیم و بر این نکته مهم نیز تاکید می‌کنیم که وظیفه دیگری هم بر دوش وزیر امور اقتصادی‌ودارایی به عنوان عضو مجمع و حتی یک عضو هیئت دولت هست و آن تنبیه متناسب کسانی است که در امانت مردم خیانت می‌کنند.

توکلی افزود: دکتر دژپسند از ابتدای مسئولیت فعلی‌اش در دستگاه تحت امرش این خیانت را ممنوع کرده است و خود نیز از دستگاهی هدیه نپذیرفته است. چراکه پیامبر (ص) فرموده اند: «الهَدِیَّةُ إلَی الإمامِ غُلولٌ؛ هدیه به کارگزاران خیانت است.» نسبت به این نحوه خائنانه در بانک مزبور فردا مطالبی به سمع و نظر ملت شریف می‌رسانیم.

نظر شما