شناسهٔ خبر: 159186 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شورای نگهبان تحت تأثیر جوسازی‌ها نیست/متخلفان مظلوم‌نمایی نکنند

حسن بیگی.jpg عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان هیچگاه تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار نمی‌گیرد، گفت: متخلفان ردصلاحیت شده نباید پرونده‌های خود را کتمان کرده و مظلوم نمایی کنند.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: قانون اساسی از ابتدای انقلاب مسئولیت بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس و خبرگان رهبری را به شورای نگهبان داده است تا افرادی که اهلیت ندارند به این مراکز مهم راه پیدا نکنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: برخی از نمایندگان فعلی و ادوار در دوره کاری‌شان در مجلس تخلفاتی انجام داده‌اند که این تخلفات به قوه قضائیه ارجاع شده و این افراد دارای محکومیت قضائی هستند. حتی برخی از آنان بازداشت شده‌اند و شکایت‌های خصوصی در مورد آنها وجود دارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: شورای نگهبان پرونده تخلفات نمایندگان رد صلاحیت شده را در اختیار آنان قرار داده است اما باز هم زمانی که از شورا بیرون می‌آیند، پرونده‌هایشان را کتمان کرده و مظلوم نمایی می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: عده‌ای از نمایندگان فعلی و ادوار و حتی نامزدها برخلاف منافع ملی در سخنرانی‌هایشان صحبت کردند و یا در جمع عناصر ضد انقلاب و NGOهایی که از خارج از کشور ارتزاق می‌شوند، حضور یافتند که این موارد موجب رد صلاحیت آنان شده است.

حسن‌بیگی اظهار داشت: برخی از نمایندگان فعلی و ادوار نیز وابسته به این گروه‌ها نیستند اما برای اینکه در آینده بتوانند به کشوری پناهنده شوند، برمبنای خواست آن کشور از تریبون‌های مختلف صحبت کردند و مورد حمایت رسانه‌های خارجی قرار گرفتند. این افراد باید بدانند مسئولانی که سخنانشان برخلاف امنیت ملی باشد و به منافع ملی ضربه وارد کنند، حکم محارب دارند که احکامی برای برخی از این افراد صادر شده است.

وی گفت: البته شاید در بررسی صلاحیت برخی از نمایندگان فعلی و ادوار اشتباهاتی صورت گرفته باشد که طبق قانون این افراد مجاز به اعتراض هستند و حقی از آنان پایمال نخواهد شد.

نماینده مردم دامغان در مجلس اظهار داشت: شورای نگهبان تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: شاید برداشت برخی از مسئولان عالی‌رتبه کشور این باشد که مردم پای صندوق‌های رأی حضور کمرنگی خواهند داشت. این برداشت اشتباه است. ملت ایران مانند قاضی عادل اظهارات افراد را بررسی کرده و به موقع رأی خواهند داد.

حسن‌بیگی گفت: این مسئولان عالی‌رتبه فکر می‌کنند مردم دلسرد شده‌اند و با تهییج افکار عمومی می‌توان مردم را پای صندوق‌های رأی آورد، مسئولان باید واقع بینانه اوضاع سیاسی را رصد کنند. مردم ثابت کردند که پای انقلاب خود ایستاده اند؛ برداشت مسئولان غلط است.

وی در پایان اظهار داشت: قانون مربوط به بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس باید اصلاح شود تا به صورت جزئی‌تر موضوعات مربوط به رد صلاحیت‌ها بررسی و بیان شود تا موجبات مظلوم نمایی برخی افراد فراهم نشود.

نظر شما