شناسهٔ خبر: 158830 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مره‌صدق: رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین قدرت ایران در سطح جهانی را نشان می‌دهد

سیامک مره صدق/2 نماینده کلیمیان ایران در مجلس گفت: رزمایش مشترک ایران و روسیه و چین نشان‌دهنده قدرت جهانی ایران است که دو ابرقدرت نظامی شرق منافع خود را در همراهی با ایران می‌بینند و با ما رزمایش مشترک برگزار می‌کنند.

به گزارش «نماینده»، سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رزمایش دریایی مشترک ایران،‌ چین و  روسیه گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران در سطح معادلات جهانی غیرقابل انکار است و حتی کشورهایی که جزو قدرت‌های درجه یک جهانی به حساب می‌آیند  و فراتر از منطقه  هستند همچون چین و روسیه ناچار هستند برای  حفظ منافع خودشان به منافع ملی ایران احترام بگذارند. 

وی افزود: برگزاری این رزمایش مشترک بین ایران و روسیه و چین بیانگر نقش تعیین کننده‌ای است که ما در سطح جهانی داریم و نشان‌دهند توان و قدرت فرامنطقه‌ای ما است. 

نماینده کلیمیان ایران در مجلس اظهار داشت: در عرصه دیپلماسی هر کشوری به دنبال منافع خودش است و طبیعتا این رزمایش مشترک وزنه سنگینی در عرصه بین‌المللی به شمار می‌رود چرا که دو قدرت شماره یک شرق جهان برای تامین منافع ملی خودشان در جهت منافع ملی ما گام برمی‌دارند. 

مره‌صدق خاطرنشان کرد: این رزمایش نشان می‌دهد که آمریکا و معدود دوستان اروپایی آن در ایزوله کردن و بایکوت کردن ایران به هیچ وجه توفیقی بدست نیاوردند. 

وی افزود: ما پس از انقلاب اسلامی سابقه چنین مانوری را نداشتیم که همزمان چین و روسیه با ایران مانور مشترک داشته باشند. 

نماینده کلیمیان ایران در مجلس در پایان گفت: برگزاری این مانور از یکسو نشان دهنده قدرت ایران در سطح بین‌المللی است و از سوی دیگر نشان دهنده پیشرفته بودن صنایع نظامی ما است که می‌توانند با دو ابر قدرت جهانی در زمینه نظامی همکاری و هم آوردی داشته باشد و نکته مهم در این بخش پیشرفته بودن صنایع نظامی ما است به نحوی که آلات و ادوات نظامی ما قابل هماهنگ‌ شدن با پیشرفته شدن ارتش‌های دنیا یعنی روسیه  و چین است. 

برچسب‌ها:

نظر شما