شناسهٔ خبر: 158795 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

غرب‌پرستی، اقتصاد را عقب‌مانده کرد/ مردم از دولت دلسرد شده‌اند

عبادی عضو فراکسیون ولایی با بیان اینکه فرهنگ دولتمردان ما نگاه به غرب برای حل مشکلات است، گفت: عدم اعتقاد مدیران به توانمندی‌های داخلی موجب عقب‌ماندگی شده است.

به گزارش «نماینده»،سیدمحمد باقر عبادی عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، اظهار  داشت: پیشرفت در بخش دفاعی و عقب‌ماندگی بخش های صنعت و اقتصاد موجب نارضایتی مردم شده است.

به گفته نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی عدم اتکا به توان داخلی، متخصصان و جوانان خلاق و سرمایه‌گذاران داخلی علت عقب‌ماندگی صنایع و اقتصاد کشور است این در حالی است که صنعت دفاعی به دلیل تحریم‌ها از ابتدای انقلاب متکی به جوانان انقلابی و جهادی بود و با اتکا به نیروهای داخلی پیشرفت کرد، اما صنایع دیگر به دلیل اینکه تحریمی نسبت به آنها وجود نداشت برای تامین نیازهای خود نگاه به غرب داشتند و تمامی فناوری‌های خود را از غرب وارد می‌کردند که همین امر موجب عدم خودکفایی بخش صنعت کشور شد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه صنایع داخلی را نمی‌توان با نصیحت به سمت استفاده از جوانان و توانمندی های داخلی سوق داد، گفت: باید باور استفاده از توان داخلی در میان مدیران این صنایع وجود داشته باشد.

عبادی با انتقاد از سیاست زدگی در میان مدیران اقتصادی و صنعت کشور گفت: عدم اعتقاد مدیران به ظرفیت ها و توانمندی های داخل موجب عقب‌ماندگی صنعت و اقتصاد کشور شده است، مدیری که اعتقاد دارد باید مدیران خارجی اداره کشور را بر عهده بگیرند نمی‌تواند از ظرفیت های داخلی استفاده کند.

وی تصریح کرد: مدیریت جهادی و انقلابی تولید داخل را رشد و توسعه می‌دهد اما متاسفانه امروز دستگاه‌های اجرایی مانع اصلی رشد و تولید هستند، بخش خصوصی اعلام می‌کند که ما کمک نمی‌خواهیم، فقط دولت مانع فعالیت‌های اقتصادی ما نشود.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص تلاش برای تغییر نگاه مردم از غرب به داخل اظهار داشت: وقتی برجام تصویب شد دولت جشن گرفت، مردم نیز به خیابان ها ریختند و شادمانی کردند و اینگونه به مردم القا شد که تنها مشکل رشد و توسعه کشور تحریم ها و قطع روابط با آمریکا بوده است که رفع شده و در داخل مشکلی نداریم. به غرب هم پیام دادیم که تنها مشکل ما تحریم‌ها بوده و برای حل این مشکل هر امتیازی خواهیم داد و در هر سطحی مذاکره خواهیم کرد.

عبادی  با بیان اینکه فرهنگ دولتمردان ما نگاه به غرب برای حل مشکلات است، گفت: دولتمردان توجهی به توان داخلی ندارند در حالی که تنها با تکیه بر توان داخلی تحریم‌ها برداشته می‌شود. با مذاکره با غرب حتی اگر امتیازات بیشتری بدهیم تحریم‌ها برداشته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به دولت دلسرد شده اند، اظهار داشت: مردم در انتخابات آینده اقبال بیشتری به جریان مقابل دولت خواهند داشت.

نظر شما