شناسهٔ خبر: 158719 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مجلس: باران‌ شدید 700 خانه در آبادان را در معرض تخریب قرار داده

شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: باران شدید طی روزهای اخیر 700 خانه در آبادان را در معرض تخریب قرار داده و با وجود تلاش فراوان مدیران استان برای حل مشکلات، اقدام خاصی برای این منظور از سوی مدیران ملی مشاهده نشده است.

به گزارش «نماینده»، غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آب گرفتگی معابر این شهر در بارندگی اخیر گفت: بارندگی چند ساعته در هفته گذشته که حدود115 میلیمتر بود باعث آب گرفتگی معابر شهر و منازل مردم شد و تخریب اثاثیه منزل آنها را در پی داشت.

وی افزود: این بارندگی به حدی شدید بود که 700 خانه در آبادان دچار رطوبت شده و در معرض تخریب قرار دارد و با گذشت 5 روز از این بارندگی هنوز بخشی از معابر آبادان دچار آب گرفتگی است و تردد خودروها به سختی در این خیابان‌ها انجام می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس اظهار داشت: مدیران استانی در حد وسع تلاش‌های زیادی برای عادی کردن شرایط شهر و خروج شهر از این وضعیت انجام داده‌اند اما اقدام خاصی از سوی مدیران ملی برای این منظور مشاهده نشده است.

شرفی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای حل مشکل فاضلاب در خوزستان و تخصیص بودجه از صندوق توسعه ملی برای این منظور اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است و آبادانی که پیش از این دارای امکانات پیشرفته‌ای بود امروز بعد از بارندگی شدید و آب گرفتگی، مردمش در چادر اسکان داده می‌شوند و این برای مردم این شهر زیبنده نیست.

نماینده مردم آبادان در مجلس اظهار داشت: علاوه بر بارندگی، مد دریا و رودخانه هم مشکلاتی را برای مردم آبادان پیش می‌آورد و خدا رحم کرد در زمان وقوع این بارندگی دریا و رودخانه در حالت جزر بود و اگر در حالت مد بود شرایط به مراتب بدتر و سخت‌تری را شاهد بودیم.

شرفی خاطرنشان کرد: هنوز واحدهای مسکونی در آبادان که دچار آب گرفتگی شده‌اند امکان اسکان در آنها وجود ندارد و باید نم و رطوبت ایجاد شده در بنای ساختمان خشک و بعد مردم در خانه‌هایشان اسکان داده شوند.

نماینده مردم آبادان در مجلس در پایان گفت: این وضعیت در شهر آبادان اعم از آب گرفتگی معابر، آسیب به منازل و .... در حالی است که طبق اعلام هواشناسی در اواسط همین هفته نیز بارندگی‌های شدیدی در راه است و ما بار دیگر شاهد بارندگی در خوزستان خواهیم شد.

نظر شما