شناسهٔ خبر: 158710 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت اراده‌ای برای دل کندن ازغرب ندارد/انقلابی ها به مجلس می آیند

ترکی2 عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در مجلس آینده طیف مقابل دولت که دارای تفکر انقلابی، جهادی و طرفداران محرومان و مستضعفان هستند، روی کار خواهند آمد.

به گزارش «نماینده»،اکبر ترکی در مورد تفاوت نگاه مدیریت در صنایع دفاعی و مدیریت صنعت و اقتصاد کشور که منجر به پیشرفت در بخش دفاعی و عدم پیشرفت در بخش صنعت و اقتصاد شده است، اظهار داشت: در بخش دفاعی، اراده مدیریت بر پیشرفت است و مدیریت بر عهده افراد مبتکر، فنی و انقلابی است اما در بخش اقتصاد و صنعت، کار به دست مدیران رانتی و انحصارگر است.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا طراحی شرکت‌های سهامی به گونه‌ای است که افرادی که دارای توان مدیریتی پایین هستند، مدیریت امور را بر عهده نگیرند و کار را به دست افراد متخصص و قوی بدهند. در کشور ما نیز چنین سازوکاری اندیشیده شده اما متأسفانه مدیرانی روی کار می‌آیند که، مدیریت فشل و فاسد در رأس این شرکت‌های سهامی قرار می‌گیرند که فقط به دنبال سود خود هستند و سود آنها در مدیریت انحصاری است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه در بخش صنعت ما، بروکراسی فلج‌کننده‌ای وجود دارد که اگر شخصی قصد تولید داشته باشد، باید فقط دو سال به دنبال اخذ مجوز باشد که طی این دو سال سرمایه خود را از دست خواهد داد.

وی در مورد تغییر نگاه مردم از غرب به تولید داخل اظهار داشت: مردم مدت‌هاست که به این نگاه دست یافته‌اند اما مسئولان و دولت این نگاه را ندارند و مدیریت مردم را نیز بر عهده دارند.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، این دولت و زیرمجموعه‌اش به فکر تولید داخل نیستند و اراده‌ای برای دل کندن از غرب ندارند اما در مردم چنین نگاهی به وجود آمده که قطعاً در حاکمیت انعکاس خواهد داشت.

ترکی بیان کرد: در مجلس دهم، اکثریت حامیان دولت وجود دارند؛ بنابراین انسجام و هماهنگی لازم برای حل مشکلات مردم محروم وجود نداشت. به نظر من، در مجلس آینده طیف مقابل دولت که دارای تفکر انقلابی، جهادی و طرفداران محرومان و مستضعفان هستند، روی کار خواهند آمد.

نظر شما