شناسهٔ خبر: 158670 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس کارآمد دولت را مجبور به تصمیم‌گیری درست خواهد کرد

پیله فروش عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی درباره ویژگی‌های مجلس نو و کارآمد، گفت: مجلس نو و کارآمد می‌تواند دولت را مجبور به‌ تصمیم‌گیری درست کند اگر این اتفاق صورت بگیرد به توسعه و پیشرفت کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» میثم پیله فروش عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی  درباره عملکرد مجلس دوره دهم گفت: درباره عملکرد مجلس کنونی می‌توان گفت که متأسفانه عملکرد نمایندگان کنونی، مجلس را از رأس امور به قعر امور رسانده است.

وی ادامه داد: مجلسی می‌تواند در رأس امور باشد که سالم باشد، مجلس می‌تواند در رأس امور باشد که وابسته و تحت تأثیر لابی‌های دولتی نباشد، مجلس می‌تواند در رأس امور باشد که پیگیر امور اسپانسرهای انتخاباتی خود نباشد اما اگر مجلسی وابسته شد خودبه‌خود از قدرت تصمیم‌گیری خارج می‌شود و نمی‌تواند برای ملت تصمیم‌گیری کند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل مجلس ناکارآمدی آن است، خاطرنشان کرد: دلیل ناکارآمدی مجلس این است که متأسفانه به‌جای اینکه پیگیر امور مردم باشد پیگیر امور اسپانسرهای انتخاباتی خودش است، اگر  مجلسی بخواهد کارآمد باشد اولین ویژگی که باید داشته باشد این است که سامانه شفافیت مجلس مصوب شود و با این اقدام مجلس  سالم خواهد شد. ویژگی سامانه شفافیت این است که   هزینه انتخاباتی شفاف شود و جلسات کمیسیون های مجلس به‌طور علنی پخش شود.

پیله فروش، افزود: نکته بعد شفافیت حقوق، مزایا و سفرهای خارجی نمایندگان مجلس است که لازم است در این زمینه شفاف سازی شود. مرحله سوم ایجاد سامانه شفافیت مکاتبات نمایندگان است تا معلوم شود نماینده در طی ۴ سال پیگیر چه اموری است. مرحله آخر شفافیت آرا در صحن علنی مجلس است و به نظر با این اقدامات  مجلس سالم شده در نتیجه دولت را هم سالم می‌کند و بر سایر دستگاه‌ها نیز نظارت خواهد داشت.

وی بابیان اینکه ویژگی دیگر مجلس باید انجام قانون‌گذرای به نفع مردم باشد، گفت: هر سیاست اقتصادی برنده و بازنده‌ای دارد متأسفانه در بسیاری از قوانینی که در کشور وضع می‌شود برندگان،   عده قلیلی از مردم و بازندگان عامه مردم هستند اما می‌توان با قاعده گذاری صحیح توسط مجلس سالم برنامه‌ای داشت که عامه مردم برنده باشند.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت دوازدهم برای رسیدگی به مطالبات مردم اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی این دولت این بود که تصمیم گرفت تا تصمیم نگیرد! اما مجلس نو و کارآمد می‌تواند دولت را مجبور به تصمیم‌گیری  درست کند اگر این اتفاق صورت بگیرد به توسعه و پیشرفت کشور کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما