شناسهٔ خبر: 158469 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جمعیت ایثارگران: جایگاه مجلس از زمان تَکرارکردن‌های بی‌منطق تضعیف شد

صحن مجلس جمعیت ایثارگران در بیانیه‌ای به‌مناسبت روز مجلس تأکید کرد: در فرایندی کاملا تدریجی و آرام جایگاه مجلس از روزی که «تَکرار کردن» های بی منطق شروع شد روز به روز ضعیف و ضعیف تر شد.

به گزارش «نماینده»،  جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مناسبت روز مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای منتشر کرد که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

«هر ساله در آستانه روز مجلس شاهد اظهار نظرهایی تکراری پیرامون اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی هستیم و هر چهار سال یکبار که این روز مهم تلاقی با انتخابات دارد، بر تواتر و تکرار این اظهار نظرها و البته تا حد زیادی انتقادها پیرامون نقش و جایگاه مجلس افزوده می شود، پس از گذشت چند روزی اما باز آش همان است و کاسه همان.

اما یک سوال بسیار مهم...

نقش و جایگاه خود نمایندگان در ارتقای جایگاه کلی مجلس چیست؟ به عبارت دیگر اگر ما شاهد نمایندگانی بودیم که وظیفه قانونی خود در نظارت بر عملکرد دولت را به درستی انجام داده بودند، آیا بازهم شاهد چنین بی و بند و باری ای در اقتصاد کشور بودیم؟!

اگر طی چند سال گذشته گلوگله های مهم اقتصادی کشور که به یقین همگی در دستان مجلس شورای اسلامی قرار دارند به درستی و در زمان مناسب خود فشرده شده بود، آیا باز هم شاهد چنین افزایشی در قیمت بنزین بودیم؟

جمهور ملت چند بار شاهد این بوده اند که مجلس در سیاست های نابخردانه اقتصادی دولت فارغ از هم پالگی های مشمئز کننده سیاسی به درستی و در بزنگاه ها نقش نظارتی خویش را تمام و کمال ایفا کرده باشد؟

اینکه مجلس 6 سال دولت را در اقتصاد مبسوط الید رها نموده و حال که کار به اینجا رسیده بخواهد به صورت دستوری و در حرکت هایی عوام فریبانه از قبیل تمارض به استعفا و فلان طرح دو فوریتی و بهمان حرکت ساختارشکنانه کاسه رای مجددی برای خود فراهم نماید، صرفا بسته به حافظه سیاسی و تاریخی ملت است که آیا باز هم چنین ساختار ضعیفی را برای مجلس برگزیند و یا اینکه مجلسی در تراز دیالمه ها و مدرس ها که نطق هایشان و از آن مهم تر تدابیرکارشناسی شده شان در عین متانت، دفاع جانانه ای از حقوق ملت نیز در درون خود مستتر داشت، را برگزیند.

چند بار دیگر باید شاهد استیضاح های 140 امضایی و سپس لابی های پشت پرده و رای اعتمادهای 180 تایی به همان وزیر باشیم؟! آیا در اینجا هم دستهای ناپیدا و قدرت های در سایه جلوی مجلس را برای ایفای نقش خود گرفته بودند؟!

برداران و خواهران حقیقت این نیست که جایگاه مجلس از حیث قانونی تضعیف شده باشد، واقعیت ماجرا این است که انتخاب افرادی که منافع باندی را بر منافع مردم ترجیح میدهند منجر به این شده که در فرایندی کاملا تدریجی و آرام جایگاه مجلس از روزی که «تَکرار کردن» های بی منطق شروع شد روز به روز ضعیف و ضعیف تر گردد.

این بار اما کاسه صبر ملت دیگر لبریز شده و خواهید دید که در انتخابات آتی لیست های مهندسی شده تَکراری دچار چه سرنوشتی خواهند داشت. اما مهم این نیست که چه کسی رای نمی آورد! مهم این است که باید به چه نماینده و با چه ترازی رای داد!

امید است در آستانه روز مجلس و در فرصت باقی تا اسفند ماه تاریخی سال جاری تمام فعالین سیاسی و اقتصادی کشور منشوری از مشخصات نماینده تراز مردم ایران تهیه و در اختیار ملت قرار دهند.

نظر شما