شناسهٔ خبر: 158030 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

۸۰درصدنمایندگان فعلی رای نمی‌آورند/نیاز مردم درمجلس دهم تامین نشد

طلایی/2 فعال سیاسی اصولگرا گفت: بالای ۸۰-۷۰ درصد نمایندگان فعلی در بین افکار عمومی جایگاهی ندارند و در انتخابات رای نخواهند آورد.

به گزارش «نماینده»، مرتضی طلایی فعال سیاسی اصولگرا، درباره وحدت نیروهای انقلاب در انتخابات مجلس یازدهم، گفت: بنابر اخباری که دریافت کردیم و تماس هایی که با دوستان برقرار می کنیم می توان گفت چشم انداز روشن و امیدوار کننده را بین نیروهای انقلاب شاهد هستیم؛ چرا که جریان‌های گوناگون اصولگرا حول محور ساختاری که پیش بینی شده است دست به دست هم داده و پا به عرصه انتخابات می گذارند به همین جهت امیدواریم ما در انتخابات پیش رو شاهد یکپارچگی بین نیروهای اصولگرا باشیم.

قالیباف در کنار سایر اصولگرایان برای رسیدن به مجلس کارآمد تلاش می‌کند

وی درخصوص همگرایی قالیباف با اصولگرایان و اینکه پس از اعلام درخواست او از جوانان انقلابی برای ثبت نام در انتخابات، برخی فعالیت وی را مستقل از سازوکار وحدت نیروهای انقلابی دانستند، افزود: شواهد، قرائن و ارتباطاتی که بین قالیباف و دیگر بزرگان و فعالان عرصه انتخابات در جریان نیروهای انقلاب وجود دارد گواه براین می دهد که آنها در کنار هم هستند و هرکدام برای یکپارچگی و رسیدن به مجلس کارآمد و انقلابی تلاش می کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: افرادی که تحرکات قالیباف را جدا از اصولگرایان معرفی می‌کنند بیشتر متعلق به جریان رقیب هستند و یا افراد ناآگاه ویا معلوم الحال هستند که به قصد شکاف بین نیروهای انقلاب به این نوع رفتارها روی می آورند.

طلایی با بیان اینکه شخصیت های اصولگرا مبانی نظری یکپارچه ای دارند اما در عین حال شیوه آنها در رسیدن به مجلس کارآمد-انقلابی ممکن است متفاوت باشد، اظهار داشت: نباید آن را به منزله رویارویی تلقی کرد. به فرض مثال بنده دارای نظراتی هستم، آیا بیان نظرات بنده به معنی این است که از جریان اصولگرا جدا عمل می کنم؟ «هرگز»، اما ممکن است نقطه نظراتم با دیگر فعالان اصولگرا متفاوت باشد.

وی اضافه کرد: مهم، استراتژی و راهبردی است که بین همه فعالان سیاسی در جریان انقلاب به صورت یکسان وجود دارد از این رو روش ها و تاکتیک ها متفاوت است، حال فردی عنوان آن را «جوانان انقلابی» تعیین می کند و دیگری عنوان دیگر را برای آن بر می گزیند.

عضو سابق شورای شهر تهران تاکید کرد: قالیباف در کنار دیگر فعالان سیاسی برای پیروزی و موفقیت گفتمان انقلاب و جریان اصولگرا در انتخابات تلاش می کند.

«نواصولگرایی» جدا از اصولگرایی نیست

وی خاطرنشان کرد: بنده پیش از این گفته بودم، جریان اصولگرا نیاز به پوست اندازی دارد، یعنی حضور نسل نو انقلاب در عرصه سیاسی باید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد؛ گفتمان «نو اصولگرایی» هم به نوعی همین خط را دنبال می کند و تاکید دارد نیروهای انقلاب و اصولگرا باید متناسب با شرایط جامعه و تحولات اجتماعی حرکت کنند.

این فعال سیاسی با تاکید براینکه ما انتخابات مجلس را نتیجه محور می دانیم، افزود: آنچه از صندوق رای خارج می شود نتیجه فعالیت و کنش های سیاسی ما است، در نتیجه باید با درک و تحلیل درست از محیطی که فعالیت می کنیم بتوانیم براساس آن، مسیر دسترسی به مجلس کارآمد و انقلابی را فراهم کنیم.

طلایی گفت: در واقع عنوان «نو اصولگرایی» همان جریان اصولگرایی است که می خواهد در درون خود به این نکته تاکید کند که ما نیازمند تحلیل درست هستیم تا بدین وسیله تصمیم گیری های درست انجام دهیم، حال فردی مثل بنده نام این اقدام را پوست اندازی در جریان اصولگرا می گذارد و دیگری از ورود نسل جوان در عرصه سخن به میان می آورد و یا دیگری نام آن را «نو اصولگرایی» انتخاب می کند.

جریان انقلاب باید با برنامه وارد انتخابات شود

وی با بیان اینکه همه براین باور هستیم که جریان انقلاب باید بتواند با ارائه برنامه مشخص در جهت رفع مشکلات کشور و برون رفت از بن بست های اقتصادی که در کشور وجود دارد پا به عرصه انتخابات بگذارند، تصریح کرد: در این صورت مردم به برنامه های جریان اصولگرا رای می دهند و انجام این کار منوط به این است که جریان اصولگرا بتواند تحلیل و درک درست و جامع و کامل از همه مولفه های انتخابات مجلس داشته باشند تا بتوانند در این میدان به درستی نقش خود را با کمترین خطا ایفا کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین درباره شرط و شروط برخی از کنشگران و جریان های سیاسی برای ورود و نقش آفرینی در عرصه انتخابات ۹۸، گفت: آنهایی که شرط و شروط تعیین می کنند به دنبال سهم خواهی و چانه زنی هستند اما مورد توجه هم قرار نمی گیرند به طوری که یکی از نیروهای شناخته شده این جریان اعلام کرد باید بدون هیچ گونه قید و شرطی در انتخابات شرکت کنیم و خواسته هایمان را از طریق صندوق رای به دست آوریم.

مجلس دهم نتوانست نیازهای مردم را به درستی ادا کند

طلایی ضمن انتقاد از عملکرد مجلس فعلی، گفت: مجلس دهم، مجلسی نیست که رضایت خاطر نیروهای انقلاب را تامین کرده باشد و به عبارت دیگر نتوانست نیازهای انقلاب و مردم را به درستی ادا کند براین اساس پیش بینی اولیه این است که ان شاءالله ما در مجلس آینده شاهد حضور نیروهای هستیم که ازجهت مبانی نظری، علمی و ارائه برنامه قوی و منسجم ظاهر می شوند.

وی تصریح کرد: بالای ۸۰-۷۰ درصد نمایندگان فعلی در بین افکار عمومی جایگاهی ندارند و در انتخابات رای نخواهند آورد و این فرصتی برای نیروهایی است که از پایگاه اجتماعی بالا و از برنامه مشخص(برنامه محور) برخوردار هستند و شناسنامه آنها گواه بر ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی ها و گفتمان هایی است که مقابل با گفتمان انقلاب است.

این فعال سیاسی گفت: مجلس آینده، مجلسی خواهد بود که بسیار، بسیار نزدیک به گفتمان انقلاب و مردم است و خود را در مسیر پاسخگویی به انقلاب و مردم مکلف می داند.  

نظر شما