شناسهٔ خبر: 157689 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

انتقاد از تداوم گرانی کالاها علیرغم اُفت‌ نرخ دلار

قاضی پور43 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید قیمت کالاها در ماه‌های اخیر علیرغم اُفت نرخ دلار افزایش پیدا کرده و دولت نیز نسبت به ساماندهی این وضعیت بی‌توجه است.

به گزارش «نماینده» نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره تداوم گرانی‌ها در بازار، گفت: نبود نظارت بر بازار موجب شد، همزمان با رشد نرخ ارز،  قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی، افزایش چشم‌گیری را تجربه کند و حال که دلار در سراشیبی قرار گرفت،  قیمت‌ها نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه روز به روز نیز بیشتر شود.

قیمت کالاها باید ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یابد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر که قیمت دلار کاهش پیدا کرده بهای کالاها نیز باید ۳۰ تا ۴۰ درصد کم شود حال آنکه دولت هیچ تدبیری برای ساماندهی و تنظیم بازار اتخاذ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه نخستین گرانفروشی توسط پتروشیمی‌ها، زیر مجموعه برخی وزارتخانه‌های  انجام گرفت، اظهار کرد: انتظار می‌رفت دولت از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرده و با متخلفان برخورد کند، حال آنکه توجهی به این موضوع ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از تداوم گرانی‌ها، ادامه داد: برخی کارخانه‌ها، شرکت ها و هلدینگ‌ها مانند شستا و... گرانفروشی می‌کنند، دولت باید منشا این افزایش قیمت ها را کشف کرده و با آن برخورد کند.

اقتصاد آزاد در کشور جهان سومی که تحت تحریم های شدید است، پاسخگو نیست

قاضی پور با بیان اینکه افزایش قیمت کالاها علیرغم اُفت نرخ دلار ادامه دار است، اضافه کرد: به زعم دولت اقتصاد آزاد باید در کشور اجرایی شده و قیمت‌ها با عرضه و تقاضا تنظیم شود حال آنکه این سیاست نمی‌تواند در کشور جهان سومی که تحت تحریم های شدید است، پاسخگو باشد.

نظر شما