شناسهٔ خبر: 157507 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مجلس هفته آینده درباره یارانه‌ها جلسه غیرعلنی برگزار می‌کند

عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: سه شنبه هفته آینده مجلس شورای اسلامی درباره موضوع هدفمندی یارانه ها، جلسه غیرعلنی خواهد داشت و این جلسه با حضور تیم اقتصادی دولت برگزار می‌شود.

به گزارش «نماینده»،اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران، گفت: از هفته آینده مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه در دو نوبت صبح و عصر تشکیل جلسه می دهد و جلسات روزهای دوشنبه و سه شنبه هم در نوبت صبح برگزار می شود و جلسات کمیسیون های تخصصی هم عصر روزهای دوشنبه و سه شنبه تشکیل می شود.

وی افزود: سه شنبه هفته آینده مجلس شورای اسلامی درباره موضوع هدفمندی یارانه ها، جلسه غیرعلنی خواهد داشت و این جلسه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای نفت، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگانی از اتاق اصناف و بازرگانی و مرکز پژوهش های مجلس تشکیل می شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جلسه موضوع یارانه ها به ویژه یارانه های پنهان و یارانه های بخش انرژی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و ما معتقدیم که برای یارانه های پنهان باید چارچوبی در نظر گرفته شود.

عباسی با اشاره به  عدم واریز یارانه برای برخی از اقشار جامعه، گفت: علت این مسئله مشکلاتی است که در سامانه سازمان هدفمندی یارانه ها رخ داده است اما کسانی که یارانه آنها به ناحق قطع شده است، می توانند پیگیری کنند.

وی همچنین درباره حواشی ایجاد شده درباره لایحه تجارت، گفت: کتاب اول لایحه تجات با عنوان  قراردادهای تجارتی در ۳۳۱ ماده تصویب شد و نظر حقوقدانان و اقتصاددانان هم درباره آن اتخاذ شد اما متاسفانه در صدا و سیما گفتند مجلس در تصویب این لایحه رکورد زد.

عباسی با بیان اینکه قانون تجارت مشکلاتی چون دلالی و خلاءقانونی لیزینگ را حل می کند ادامه داد: کتاب دوم لایحه تجارت درباره اسناد تجارتی است که به زودی در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

سخنگو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: قانون تجارت فعلی در سال ۱۳۱۱ تصویب و در سال ۱۳۴۷ اصلاح شده است که شورای نگهبان به آن ایراد وارد کرد اما ما نظرات کارشناسان، اقتصاددانان و حقوقدانان را در این خصوص دریافت کرده ایم و بستر مناسبی برای اصلاح آن فراهم شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم رئیس سازمان صدا و سیما نظارت بیشتری بر برنامه های این سازمان داشته باشد و در جلسه هیئت رئیسه مجلس مقرر کردیم شورای نظارت بر صدا و سیما این موضوع را بررسی کند تا اظهار نظر افراد در این سازمان به صورت کارشناسی و نقدها منصفانه باشد.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: ما از دولت و شورای نگهبان درخواست کرده ایم هر چه سریع تر لوایح اولویت دار را به ما اعلام کنند تا به کمیسیون های مربوطه ارجاع شود و هر چه سریع تر در دستور کار صحن علنی قرار گیرد تا طرح و لایحه ای برای مجلس یازدهم باقی نماند.

نظر شما