شناسهٔ خبر: 157506 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر اقتصاد و رئیس جمهور به تلاطمات بازار بورس ورود کنند

حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در روزهای اخیر بازار پایه بورس دچار تلاطم شده که نیاز است وزیر اقتصاد و رئیس جمهور برای ثبات این بازار اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 3 مهر) در تذکر شفاهی گفت: در روزهای اخیر بازار پایه بورس دچار تلاطم شده و ده ها هزار نفر حدود 30 تا 40 درصد ارزش سهام خود را از دست داده اند.

وی افزود: این کاهش ارزش سهام ناشی از بی تدبیری و بد عمل کردن به مصوبه شورای عالی بورس است، باید این مصوبه در بخشی از بورس اجرا می شد اما حال که در تمام بازار پول اجرایی شده ارزش سهام مردم که بیشتر آن ها اقشار متوسط به پایین هستند کاهش یافته است در حالی که این افراد براساس توصیه های دولت سرمایه خود را به جای خرید ارز و سفته بازی در بورس سرمایه گذاری کرده اند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: وزیر اقتصاد و رئیس جمهور باید به موضوع به هم ریختگی بازار بورس ورود کنند تا این بازار به ثبات برسد.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس رسیدگی به این موضوع را در دستور کار هفته آینده قرار دهند.

نظر شما