شناسهٔ خبر: 157487 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

لاریجانی: خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری وجود ندارد

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اعتراض نماینده مردم محلات مبنی بر عدم ارائه لایحه برای هزینه‌کرد خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری، گفت: خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری وجود ندارد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری، گفت: در قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، ایراد شورای نگهبان اصلاح نشده است.

وی با اشاره به سخنرانی پیش از دستور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به وی،افزود: صحبت‌های منطقی شما را گوش کردیم، شأن مجلس را در موضوعات دیگر نیز در نظر بگیرید؛ آیا شأن مجلس در خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری حفظ شد؟ چرا این موضوع در قالب لایحه به مجلس نیامد؟

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ گفت: خط اعتباری وجود ندارد.

سلیمی ادامه داد: در اجرای برجام، قانون اقدام متقابل اجرا نشد، چرا هیچ‌کس فریاد نزد؟ شأن مجلس زیر سؤال رفت. ۶۰ درصد قانون بودجه که به تصویب مجلس می‌رسد، اجرایی نمی‌شود و هیچ‌کس از شأن مجلس دفاع نمی‌کند.

در ادامه لاریجانی اظهار داشت: اولاً در مورد لایحه تابعیت، ایراد شورای نگهبان این بود که خوف مسائل امنیتی وجود دارد؛ سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات در این زمینه نظر خود را اعلام کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ثانیاً در مورد خط اعتباری ۱۵ میلیاردی نیز باید گفت چنین چیزی وجود ندارد؛ نه به دار است و نه به بار.

وی خاطرنشان کرد: در مورد برجام نیز اِشکال ما این است که اروپا حرکتی انجام نداده‌اند بنابراین از کمیسیون امنیت ملی خواستیم در اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی نظارت کند.

نظر شما