شناسهٔ خبر: 157209 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با «نماینده»:

هزینه‌کرد پول فاسد در انتخابات موجب حذف نخبگان و تشکیل دولت و مجلس رانتی می‌شود/ برخی افراد تا ۴ میلیارد نیز برای تبلیغات در نظر گرفته‌اند

حاتمیان عبدالله حاتمیان گفت: پول‌های فاسدی که خرج انتخابات می‌شود باعث تشکیل دولت و مجلس رانتی شده و با زیرسوال بردن مقدسات و احساسات مردم مانع دیده شدن افراد اصلح و نخبه می‌شوند.

عبدالله حاتمیان نماینده مردم درگز در گفت‌وگو با «نماینده»، با اشاره به هزینه های کلانی که خرج انتخابات میشود، اظهار داشت: در حکومت مردم سالاری دینی، باید نسبت به فساد حاکمان با پول کثیف مراقب بود. پولهای فاسدی که خرج انتخابات می شود موجب حذف نخبگان و تشکیل دولت و مجلس رانتی می شود.

وی افزود: البته این پولهای فاسد در هر حوزه انتخاباتی مانند مجلس، شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری و در حوزه های انتصابی بر تعیین جهت نقش دارند.

حاتمیان بیان داشت: این هزینه های گزاف و پول های فاسد که صرف می شود دلیل مشخصی ندارد و معلوم نیست چگونه جای خالی این پول ها پر خواهد شد. برخی افراد حتی تا ۴ میلیارد نیز برای تبلیغات انتخابات در نظر گرفته اند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دستگاه های نظارتی کشور عملکرد ضعیف بر این امر دارند و زمانی رسیدگی میکنند که این تبادل و هزینه ها تمام شده است. به نظر می رسد علت این مسئله افزایش تعداد دستگاه های ناظر و مسئولیت هاست و برخی از این دستگاه ها به صورت سلیقه ای و خاص و موردی نظارت می کنند. دستگاه های نظارتی نباید گزینشی عمل کنند و این مسئله موجب ناکارآمدی دستگاه های نظارتی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت انتخاباتی موجود ادامه داد: مصرف پول های فاسد محدود به شهرهای بزرگ و کوچک نیست؛ مهم نحوه صرف این پول هاست که مقدسات، احساسات مردم و ارزش ها را زیرسوال می برند و مانع دیده شدن افراد اصلح و نخبگان کشور می‌شود.

نظر شما