شناسهٔ خبر: 156947 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

روند شتابناک و قاطع برخورد با مفاسد اقتصادی ادامه پیدا کند

فرشاد مهدی‌پور43 عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: اقبال و رشد محبوبیت آیت‌الله رئیسی و تیم مدیریت جدید قوه قضائیه در برخورد قاطع با مفسدین نشان دهنده آن است که مردم به دستگاه قضا امید بسته‌اند.

به گزارش «نماینده»، فرشاد مهدی‌پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در باره اقدام قاطع آیت‌الله رئیسی رئیس دستگاه قضا در برخورد با اخلالگران و مفسدان اقتصادی و افزایش امید مردم در این زمینه گفت: ما در مورد رؤسای قوه قضائیه اعم از آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، آیت‌الله آملی لاریجانی،‌ آیت‌الله رئیسی همواره شاهد یک خوشحالی و شادمانی در ابتدای پذیرش مسئولیت‌شان روبرو بودیم.

وی گفت:‌زمانی که آیت‌الله هاشمی شاهرودی ریاست قوه قضائیه را در دست گرفتند از توسعه قضایی صحبت کردند و وقتی در وسط اوضاع و احوال فتنه 88 آیت‌الله آملی لاریجانی ریاست دستگاه قضا را بر عهده گرفتند پرونده‌های مهم سیاسی و امنیتی را بررسی کردند ضمن اینکه پرونده مربوط به خاندان آقای هاشمی رفسنجانی و مسئولین ریاست جمهوری را نیز بررسی کردند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: امیدوارم روند شتابناک و قاطع در برخورد با مفاسد اقتصادی منجر به بررسی موضوعات ماقبل فساد شود و این رویه ادامه داشته باشد.

مهدی‌پور گفت: امیدواریم که برخورد قاطعانه و انقلابی قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی و رانت خواران در نقطه‌ای متوقف نشده و این شتاب همچنان ادامه داشته باشد تا مبادا انتقادها به قوه قضائیه بازتاب پیدا کند.

وی گفت:‌ امیدوارم نیت بسیار خوب تیم مدیریتی جدید قوه قضائیه برای برخورد با رانت خواران و مفسدین که برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای آنان استمرار آن دارند ادامه پیدا کند که حتما این اتفاق بسیار مبارک خواهد بود.

مدیرمسئول روزنامه صبح نو خاطرنشان کرد: اقبال و رشد محبوبیت آیت‌الله رئیسی و تیم مدیریت جدید قوه قضائیه نشان دهنده آن است که مردم امید بسیار بالایی به دستگاه قضا برای برخورد با مفسدین بسته‌اند و امیدواریم این روند استمرار پیدا کرده و منجر به پیشرفت بیشتر در جمهوری اسلامی شود.

نظر شما