شناسهٔ خبر: 156943 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت 70 درصد مصوبات قانونی مجلس را اجرا نکرد

علیرضا سلیمی2 نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه باید با کسانی که دستور توزیع ارز 4200 تومانی را دادند برخورد شود، گفت: این افراد خود را پنهان کرده و سکوت کرده‌اند.

به گزارش «نماینده»،  حجت‌السلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس گفت: قوانین مختلفی در مجلس شورای اسلامی مصوب شده که دولت برای اجرای آن اهمیتی قائل نیست.

وی افزود: قانون ‌اقدام متقابل علیه آمریکا و قانون سامانه شفاف اموال مسئولان و قانون اعلام ثبت حقوق و مزایای مدیران از جمله موضوعاتی است که دولت در زمینه اجرای آن کوتاهی دارد.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: طبق قانون آیین نامه داخلی مجلس رئیس جمهور و وزرا باید تا پایان مردادماه به قوه مقننه و مجلس گزارش دهند در حالی که امروز آخرین جلسه مردادماه است. 

سلیمی اضافه کرد: هیات رئیسه مجلس باید از شان قوه مقننه دفاع کند؛ چراکه دولت به مصوبات و قوانین مجلس اهمیت نمی‌دهد.

وی گفت: در بحث واگذاری‌ها شرکت‌های دولتی باید قوانین رعایت می‌شد اما متاسفانه سازمان خصوصی‌سازی این کار را نکرده است و رئیس این سازمان هم هم‌اکنون بازداشت است، این در حالی است که ما طبق قانون خواستار رعایت مفاد این واگذاری‌ها شده و نامه‌های متعددی را به دولت درباره تخلفات موجود در خصوصی‌سازی‌ها ارسال کرده‌ایم.

نماینده مردم محلات در مجلس اظهار داشت: 70 درصد مصوبات مجلس که قانون است، آیین نامه اجرایی آن از سوی دولت تدوین نشده و عملا مجلس شورای اسلامی به کارخانه تولید قانون تبدیل شده است، ولی تا وقتی که آیین‌نامه اجرایی تدوین و ابلاغ نشود، عملا آن قانون اجرا نشده است. 

سلیمی افزود: آقای سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی باید توضیح دهد که چرا و به دستور چه کسانی ارز 4200 تومانی را توزیع کرده است، همچنین کسانی که دستور این کار را دادند باید پاسخگو باشند، اما هم‌اکنون خود را پنهان کرده و سکوت کرده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما