شناسهٔ خبر: 156881 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

«یارانه» دولتی که شعار آزادی بیان سر می‌دهد به رسانه‌های منتقد نمی‌رسد

پژمانفر431 عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه حمایت‌های دولت به رسانه‌های منتقد نمی‌رسد و تعدادی از مطبوعات تعطیل شده‌اند، گفت: دولت با سر دادن شعار آزادی، دیکتاتوری قلدرمآبانه‌ای را در فضای رسانه‌ها حاکم کرده است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی ، درباره وظیفه دولت در حمایت از رسانه‌ها اعم از همراه و منتقد گفت: آن چیزی که متأسفانه امروز در فضای دولت در حال پیگیری است، تک‌صدایی و بستن همه صداهایی که به نوعی انتقاد به دولت که بیشتر آنها انتقادات سازنده است.

وی افزود: عدم تحمل و عدم سعه صدر نسبت به رسانه‌هایی که به نوعی به موضوعات مختلف ورود کرده و کار کارشناسی انجام می دهند را شاهد هستیم که این کار کارشناسی مخالف با برخی کارهای اجرایی است که دولت در حال انجام است و باعث شده است تا فضای رسانه‌ها به شدت تحت‌تأثیر این موضوع قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: موارد متعددی را داریم که حمایت‌های دولت به رسانه‌های منتقد نمی‌رسد و تعدادی از این مجموعه‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی تعطیل شده است.

وی گفت:‌ برخی افراد همراه دولت که برای خود رانت ایجاد کردند و چند نفری از این افراد از کسانی هستند که به عنوان نماینده مجلس حضور داشته و بالاترین حمایت‌ها را برای رسانه متبوع‌شان کسب می‌کنند.

پژمان‌فر گفت:‌ بی‌عدالتی که منشأ آن عدم سعه صدر از سوی دولت نسبت به شنیدن حرف منتقد است، باعث شده تا در جامعه دیکتاتوری ناخواسته حاکم شود.

وی گفت:‌ به نظر می‌رسد که با این شرایط، اگر کسی حرفش در تأیید دولت نباشد ولو کار کارشناسی دقیق انجام داده باشد که در این زمینه فرقی نمی‌کند این کار کارشناسی مربوط به صدا و سیما و یا روزنامه و یا خبرگزاری باشد، باید تعطیل شود.

پژمان‌فر گفت: در فضای دیکتاتوری، برخی دولتمردان جشن گرفته و خوشحالی می‌کنند، هرچند که این موضوع خیلی دور از ذهن نیست و تمامی اقدامات آنها با برنامه است.

وی گفت: وقتی مشاور رئیس‌جمهور از تعطیلی یک روزنامه ابراز خوشحالی می‌کند، نشان‌دهنده آن است که این افراد به خواسته دولت که همان بستن زبان منتقد است رسیده‌اند و این موضوع عین دیکتاتوری است که دولت با شعار آزادی، اما در پشت قضیه، دیکتاتوری قلدرمآبانه‌ای را در فضای رسانه‌ها حاکم کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما