شناسهٔ خبر: 156818 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پراید، پر تیراژترین خودرو در مردودی انحراف از فرمان

انفجار پراید مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: خودرو پراید رتبه نخست را در انحراف فرمان و گازهای آلاینده دارد.

به گزارش «نماینده»،  سید نواب حسینی‌منش درباره وضعیت معاینه فنی خودروها اظهارداشت: در حال حاضر دو خودرو نیسان و پراید بیشترین آمار مردودی در آزمون‌های مراکز معاینه فنی را از آن خود کرده و رتبه نخست را به دست آورده‌اند.

وی افزود: پراید خودروی پر تیراژ تولید داخلی، رتبه‌ نخست را در مردودی از انحراف فرمان که نشان‌دهنده‌ جلوبندی ضعیف خودرو است به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از 2 میلیون و 400 هزار خودرو برای دریافت برگه معاینه فنی به مراکز 14گانه شهر تهران مراجعه کرده‌اند اظهار داشت: 27.7 درصد مراجعات به مراکز  معاینه فنی شهر تهران، خودروی پراید است

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: متأسفانه باید بگویم 9 درصد از خودروهای پراید مراجعه‌کننده بیش از یک ایراد داشته‌اند که بر اساس آمار پس از انحراف فرمان، درصد مردودی پرایدهای مدل 84 به بالا از تست آلایندگی  17 درصد و میزان آلایندگی خودروی پراید مدل 84 به پایین 48 درصد است.

به گفته حسینی‌منش، مردودی پرایدها در تست ناهمراستایی چرخ‌ها 10.5 درصد، در تست ترمز 6 درصد و در تست کمک‌فنر 5.7 درصد است.

وی به اظهارات رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مبنی بر اینکه که از سال ۹۹ شماره‌گذاری خودرو سواری پراید متوقف می‌شود، اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی پلیس راهور، ۳۴ درصد از جان‌باختگان و مجروحان حوادث رانندگی سوار بر خودروی پراید بوده‌اند که بیشتر به دلیل نقص انحراف فرمان و ترمز است چرا که در کوچک‌ترین واکنش، فرمان خودرو از دست راننده خارج می‌شود.

حسینی‌منش گفت: اولین پراید در سال 1988 در شرکت فورد آمریکا تولید شد که پس از یک سال به دلیل غیراستاندارد بودن، خط تولید آن به کره فروخته شد، آن‌ها نیز 2 سال پس از تولید باز هم به دلیل غیراستاندارد بودن این خودرو، خط تولیدش را به ایران فروختند، اما متاسفانه شاهدیم خودرویی که در کشورهای آمریکا و کره تنها 3 سال تولیدشده، در کشور ما به‌رغم تمام اظهارات کارشناسی در غیراستاندارد بودن این خودرو بیش از 30 سال است که تولید می‌شود و تولیدکننده قصد توقف تولید آن را نیز ندارد.

نظر شما