شناسهٔ خبر: 156797 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نماینده مجلس:سامانه شفافیت شهروندی برای مقابله با مفاسد اقتصادی ایجاد شود

سیدحسن حسینی/2 سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید سامانه شفافیت شهروندی ایجاد کنیم تا دستان مفسدان اقتصادی که با اتصال به مراکز قدرت در نظام اقتصادی کشور اختلال ایجاد می‌کنند را قطع کنیم.

به گزارش «نماینده»،سید حسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصاد اولویت اصلی کشور است، گفت: باید برای اصلاح اقتصاد کشور برخی ساختارها در این حوزه دچار تغییر و تحول شود.

وی درباره اینکه کدامیک از حوزه های اقتصادی باید در اولویت اصلاح قرار گیرد، افزود: ساختار بانک ها، نحوه دریافت مالیات، جدا شدن ساختار بودجه از نفت و وابستگی به آن، تقویت ارزش پول ملی از جمله اقدامات فوری است که باید مجلس و دولت برای آنها برنامه ریزی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت داشته  باشند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس با بیان اینکه باید تا می توان دخالت دولت در اقتصاد را کم تر کرد و توان قوه مجریه را به سمت هدایت و نظارت در اقتصادی مبدل سوق داد، عنوان داشت: باید سامانه شفافیت شهروندی ایجاد کنیم تا دستان مفسدان اقتصادی که با اتصال به مراکز قدرت در نظام اقتصادی کشور اختلال ایجاد می‌کنند را  قطع کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اصلاح ساختار اقتصادی نیاز به شکستن ساختارهای معیوب اقتصادی توسط مجلس و دستگاه قضا و عزم و اراده جدی دولتمردان در اجرای قانون دارد، اضافه کرد: انتظار این است که در سال پایانی مجلس دهم طرح های همچون طرح جامع بانکداری اسلامی ، لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صندوق های مکانیزه فروش و دیگر طرح های اقتصادی که بیش از سه سال در کمیسیون اقتصادی بررسی شده در اولویت کار خود قرار دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما