شناسهٔ خبر: 156591 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پژمان‌فر: دولت متوجه خطراتِ عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات باشد

پژمانفر// عضو کمیسون فرهنگی مجلس با انتقاد از دولت و وزارت ارتباطات در عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: بی توجهی به این موضوع خطرات جدی ملی دارد در حالی که فضای مجازی رها و به پاشنه آشیل دولت تبدیل شده است.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از سوی دولت و تمرکز آنها بر کسب و کارهای اینترنتی گفت: متأسفانه یکی از پاشنه‌های آشیل دولت فعلی و شخص آقای روحانی آن است که آنها توجهی به فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات ندارند.

وی با اشاره به اعتراضاتی که به واعظی وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات که در نهایت منجر به دو کارت زرد مجلس به این وزیر دولت شد، افزود: بعد از این کار پیغام‌هایی از سوی دولت به من دادند که حتی اگر واعظی را هم استیضاح کنید فضای مجازی برای ما مهم است و به هیچ وجه از آن عبور نخواهیم کرد چرا که یکی از اهداف دولت محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در ۵ سال قبل هیچ کس باور نمی‌کرد که من تذکرات متعددی را به دولت درباره عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و توسعه زیرساخت‌های لازم علیه اقداماتی که هم اکنون از سوی این بستر ضدمنافع ملی جمهوری اسلامی اجرا می‌شود، داشته‌ باشم و این در حالی است که امروز متأسفانه اتفاقاتی که خیلی از افراد دولت به آن بی‌توجه بودند بر علیه منافع ایران در حال نتیجه دادن است.

پژمانفر گفت: باید دستگاه‌های بالادستی درباره انحرافاتی که دولت دارد و در حال به خطر انداختن حاکمیت است ایستادگی کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: دستگاه قضایی و ریاست قوه قضائیه باید قاطعانه در برابر شیطنت بزرگ وزارت ارتباطات که خود را متعهد به هیچ امری نمی‌داند و خطر بسیار بزرگی را برای منافع و امنیت کشورمان داشته و اقتصادمان را به خطر انداخته است داشته باشد.

نظر شما