شناسهٔ خبر: 156590 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت به جای احیاء وزارت بازرگانی نظارت خود بر بازار و توزیع بدون رانت کالا را انجام دهد

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: دولت در حال بازی با مجلس و افکار عمومی با کلید واژه بازرگانی است.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش مجلس، درباره احیا وزارت بازرگانی گفت: برای مردم و مجلس مهم نیست که چه وزارتخانه‌ای وظیفه واردات و توزیع کالا را برعهده دارد زیرا مردم و نمایندگان واردات صحیح و دارای سیاست و روند توزیع مناسب و بدون رانت را می‌خواهند این در حالی است که هم در وزارت جهاد کشاورزی و هم در وزارت بازرگانی سابق انتقادات زیادی به اقدامات آنها در این باره وجود داشته و یک وزارتخانه از تولید کننده حمایت نمی‌کند و وزارتخانه دیگر به دنبال واردات است.  

وی افزود: نباید در زمینه واردات و توزیع کالاها جیب رانت‌خوار پر شود بلکه باید سفره مردم مستضعف و نیازمند از اجناس حمایتی پر شود.  

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: بهانه دولت درباره آشفتگی بازار و توزیع نامناسب کالاهای اساسی نبود وزارت بازرگانی درباره واردات است. در حالی که قطعا احیای این وزارتخانه معجزه‌ای نخواهد کرد ضمن اینکه هزینه زیادی را بر دوش دولت و ملت و بیت‌المال خواهد گذاشت.  

سلیمی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی مغایر برنامه ششم توسعه است زیرا در این برنامه اعلام کرده‌ایم که هر سال باید حجم دولت کاهش پیدا کند.  

وی تصریح کرد: دولت در حال بازی با مجلس و افکار عمومی با کلید واژه بازرگانی است و روزگاری بحث احیای وزارت بازرگانی را مطرح کرده و روزگاری بحث معاونت بازرگانی در وزارت صمت و روزگاری بحث معاون بازرگانی رئیس‌جمهور.  

سلیمی تصریح کرد: دولت در مجموع خیلی دوست دارد معاونت بازرگانی ریاست جمهوری را تشکیل دهد تا هم از نظارت مجلس به دور باشد و هم اختیار عمل بیشتری نسبت به وزرا داشته باشد که البته همین روش را دولت در سازمان میراث فرهنگی و سازمان محیط زیست به کار گرفته است.  

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: اگر وزارت بازرگانی در شرایط فعلی احیا شود باید در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها، اداره بازرگانی تشکیل شده و نیرو و کارمند خودرو در  اختیار گرفته شود که قطعا هزینه‌های مختلف دیگری علاوه بر هزینه‌های جاری خواهد داشت.  

نظر شما