شناسهٔ خبر: 156576 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نقوی‌حسینی: طرف‌های مقابل در برجام عملاً برای انجام تعهدات خود اقدام کنند

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرف‌های مقابل باید به تعهدات برجامی بازگشته و عملاً برای انجام تعهدات خود اقدام کنند و صدور بیانیه و اعلام نگرانی فایده‌ای ندارد.

به گزارش «نماینده» سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، درباره تحولات اخیر پیرامون برجام و همچنین تحویل پیام روحانی به ماکرون توسط عراقچی پس از سفر مشاور رئیس‌جمهور فرانسه به تهران، گفت: پیام جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با این موضوع کاملاً شفاف و روشن است؛ توافقی منعقد شده و اروپایی‌ها در این توافق متعهد به تعهداتی هستند و به آن عمل نکردند. اروپایی‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام دوباره متعهد به تعهداتی شدند که اعلام کردند به آن پایبندیم و اقداماتی نیز انجام می‌دهیم و آن اقدامات را هم انجام نداده‌اند.

وی افزود: پیام ما روشن است و طرف‌های مقابل باید به تعهدات برجامی خود برگردند و به آن عمل کنند؛ آمریکایی‌ها هم به برجام برگردند و به تعهدات برجامی خود عمل کنند تا ما هم به تعهدات برجامی برگردیم. هیچ مذاکره جدیدی هم وجود ندارد و پیرامون هیچ مسئله دیگری مذاکره نمی‌کنیم و موضوع کاملاً روشن است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرف‌های مقابل باید به تعهدات برجامی بازگشته و عملاً برای انجام تعهدات خود اقدام کنند و صدور بیانیه و اعلام نگرانی فایده‌ای ندارد. باید عملاً به تعهدات برجامی برگردند و ما هم به تعهدات برجامی بر می‌گردیم و الّا کاهش تعهدات جمهوری اسلامی ایران در برجام در دستورکار است و این مسیر با قدرت و سرعت طی خواهد شد.

نظر شما