شناسهٔ خبر: 156052 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اعاده‌های اموال، مدارک و پست‌ نامشروع مسئولان باید در یک راستا رسیدگی شود

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات با اشاره به بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در مجلس گفت: باید در کنار این طرح، مدارک و پست‌های نامشروع مدیران را در یک راستا دید و آنها را هم بررسی و رصد کرد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب کلیات طرح اعاده اموال مسئولین بارقه امیدی در جامعه ایجاد کرده است گفت: در اصل ۴۹ قانون اساسی هم به اعاده اموال نامشروع اشاره شده که باید بعد از بررسی آن توسط دادگاه‌ها به بیت المال بازگردد.

وی افزود: اگر مال نامشروعی در گلوی یک فردی که در نظام جمهوری اسلامی مسئول است وجود داشته باشد باید آنرا از حلقوم او بیرون کشیده و به خزانه باز گرداند.  

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: وقتی امیرالمومنین (ع) فرموده‌اند که اگر اموال نامشروع مدیری مهریه زنانشان باشد باید آنرا گرفته و به خزانه بازگرداند، تکلیف بر همگان مشخص است.  

وی گفت: چطور می‌توان پذیرفت که یک مسئول از ابتدای انقلاب که تاکنون مدیریت‌های متفاوتی در سطوح مختلف که گاه وزیر و معاون وزیر و یا مدیرکل بوده سرمایه و دارایی‌اش هزار برابر و یا بیش از آن شده باشد.

سلیمی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۴۸۰ ماه سپری شده است و اگر این مدیران ماهی یک میلیارد تومان هم حقوق گرفته بودند باید سرمایه آن‌ها به ۴۸۰ میلیارد تومان می‌رسید، ولی چه شده که سرمایه آنها به هزار و ۲ هزار و ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه این مسئول باید توضیح دهد که این سرمایه را از کجا آورده است لذا قانون از کجا آورده‌ای در مورد مدیران نظام اسلامی باید با سرعت و دقت اجرا شود.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: اجرای دقیق و قاطع طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان می‌تواند اعتماد مردم را به مدیران بازگرداند این در حالی است که باید کسانی که از رانت‌های حزبی و اطلاعاتی که از آن استفاده کرده‌اند باید توضیح دهند و بگویند چگونه به این اموال رسیده‌اند؟ ‌

وی گفت: وقتی یک مسئول در روزگاری مستاجر بوده و هم اکنون در یک منزل ۲۰۰ میلیارد تومانی در شمال شهر سکونت دارد باید توضیح دهد که این سرمایه و اموال را از کجا آورده و منشاء آنها کجاست؟

سلیمی خاطرنشان کرد: برخی از آقایان که روزنامه چاپ کرده و روزنامه مجانی توزیع می‌کند باید توضیح دهند که پول این کارها از کجا آورده شده است؟ ضمن اینکه برخی افراد پورسانت، حق دلالی و حق التوصیه می‌گیرند که باید پس از بررسی‌های لازم به بیت المال باز گردد.

وی اظهار داشت: قوه قضاییه با اجرای آئین نامه رسیدگی به اموال مسئولان ورود خوبی به قضیه داشته و طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان هم راستا با این موضوع است.  

نماینده مردم محلات در مجلس گفت:‌وقتی مسئولی اتهام مالی داشته باید توضیحات لازم را ارائه کند و پس از اثبات تخلفش از کار برکنار شود چرا که او دیگر شایسته پذیرش آن مسئولیت نیست.  

وی افزود: مسئولان متخلف و آنهایی که اموال نامشروع دارند مانند زالو صفتانی بوده که در حال مکیدن خود نظام اسلامی هستند لذا باید هرچه سریعتر شناسایی شده و جلوی آنها ایستاد.

سلیمی با بیان اینکه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان نیازمند تکمیل چند طرح دیگر در یک راستا است گفت: باید انتصابات مسئولین را بررسی کرده و دوستان و اقوام و هم حزبی‌های او که به پست‌های مدیریتی رسیده‌اند را برکنار کرده و از همگی توضیح خواست.

وی خاطرنشان کرد: برخی مسئولین و مدیران که روزگاری دیپلم و فوق دیپلم داشتند و پست‌های استانداری، شهرداری و فرمانداری داشتند چه شده که به یکباره دکتر شدند؟ چگونه همزمان با داشتن پست مدیریتی، درس خوانده و مدرک گرفته است در حالی که می‌توانسته از پست خود استعفا داده و به تحصیل بپردازد.  

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: آن کسی که در دوران مسئولیتش تحصیل کرده خائن به ملت است و لیاقت هیچ نوع پستی را ندارد که البته امیدوارم در سال جاری شورای نگهبان، سازمان بازرسی کل کشور و به این موضوع ورود کرده و متخلفین را شناسایی و برخورد کنند.

نظر شما