شناسهٔ خبر: 155478 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

کتاب مفید و هدفمند، فنداسیون فکری انسان را شکل می دهد

شهزستان قدس در راستای ارتقاء فرهنگ مطالعه، تفاهم نامه همکاری مابین اداره کتابخانه های عمومی و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس منعقد شد.

کتاب مفید و هدفمند، فنداسیون فکری انسان را شکل می دهد

به گزارش «نماینده» ، تفاهم‌نامه همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس باهدف توسعه فرهنگ کتابخوانی، تعاملات علمی، فرهنگی، پژوهشی و ارتقا سطح آگاهی و مطالعه افراد جامعه به‌ویژه بسیجیان، باحضور جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و رئیس اداره کتابخانه های عمومی منعقد شد.

سیده فهیمه اطهری، رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان قدس در این نشست هدف از این همکاری را ترویج فرهنگ کتابخوانی و برنامه های جشنواره رضوی دانست و اظهار داشت: این تفاهم‌نامه باهدف ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی در بین بسیجیان و اعتلای روحیه بسیجی در بین اقشار جامعه است.

وی افزود: همکاری کتابخانه‌های عمومی در ایجاد بستر استفاده از ظرفیت‌های مطالعاتی و پژوهشی، مشاوره جهت منابع موجود در کتابخانه‌ها، مشارکت در برگزاری مسابقات، نمایشگاه‌ها و گردهمایی‌های علمی و فرهنگی، اطلاع‌رسانی و معرفی برنامه‌های فرهنگی بسیج در کتابخانه‌های عمومی، برگزاری نشست‌های مشترک مانند کتاب‌خوان و نقد کتاب با ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس از مفاد این تفاهم‌نامه است. این تفاهم نامه می تواند در خصوص فراهم آوردن زمینه استفاده از ظرفیت‌های مطالعاتی و پژوهشی کتابخانه‌ها، برگزاری همایش‌ها، برگزاری جلسات نقد کتاب در حوزه‌های مرتبط، ارائه تخفیف عضویت در کتابخانه‌های عمومی برای بسیجیان فعال و اطلاع‌رسانی و معرفی قابلیت‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی در بین بسیجیان، همکاری اداره کتابخانه ها در طرح باغ کتاب شهید بهنام باشد.

حسین حبیبی، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس باتاکید بر اهمیت کتابخوانی و ترویج هدفمند مطالعه، بیان داشت: معجزه پیامبر کتاب قرآن کریم ‌است و کتاب مفید و هدفمند فنداسیون فکری انسان را شکل می‌دهد و منبع اصلی برای دغدغه مندی، شناخت تاریخ کشور، فراز و فرودها، قدرت تحلیل و بصیرت افزایی را موجب می شود.

وی افزود: در راستای اختصاص یک ساعت در هفته به نام ساعت کتابخوانی برای بسیجیان ناحیه همکاری اداره کتابخانهها جهت در اختیار گذاشتن منابع مناسب برای این طرح می تواند مؤثر باشد.

حبیبی با اشاره به جمع آوری کتاب های اهدایی بسیجیان برای مبادله با کتابخانه ها و استفاده از نشریات موجود در کتابخانه های عمومی در پایگاههای بسیج خواستار همکاری شد.

وی ادامه داد: در امر نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی باید معلمین را در این امر دخیل کرد. مدارس مهمترین مرکز روشنگری هستند زیرا دانش آموزان و خانواده های آنها مخاطبان آماده اند. در سطح پایگاه ها بیشتربن قشر هدف ما خواهرانی که به حوزه ها و پایگاه ها مراجعه می کنند است زیرا آنها نقش تربیت فرزندان و نسل آینده را در بستر خانواده دارند.

مافی مسئول بسیج جامعه زنان بیان داشت: یکی از کارهایی که در این زمینه می توان انجام داد معرفی کتاب خوب به دانش آموزان دبیرستانی و راهنمایی به عنوان باغ کتاب، کتاب هایی با محتوا از طریق بسیج دانش آموزی است، ترویج قصه خوانی در مهد های کودک قرآنی و پیش دبستانی که توسط حوزه ها و پایگاه ها در سطح شهر فعالیت می کنند.

در این نشست اطهری به تشریح و تبیبن نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت و معرفی سیره و سبک زندگی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت جوادالائمه(ع) را از اقدامات ارزشمند مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور برشمرد و گفت: حرکت در مسیر زندگی ائمه اطهار(علیهم السلام) ضامن موفقیت بشر است. امروز وظیفه ما در معرفی زندگی، شخصیت و رهنمودهای ائمه اطهار بیش از گذشته است و می بایست در این حوزه با پیش بینی برنامه هایی نظیر جشنواره کتابخوانی رضوی در مسیر شناساندن ایشان به جوانان و نوجوانان گام برداریم.

وی نقش دستگاه ها و نهادهای اجرایی در این حوزه را بسیار اثرگزار عنوان کرد و خواستار همکاری ناحیه مقاومت در برپایی این جشنواره شد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس با استقبال از این جشنواره با ابلاغ به حوزه های تحت پوشش برای برگزاری جشنواره رضوی اعلام آمادگی کرد.

نظر شما