شناسهٔ خبر: 155149 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

صادرات زالو شامل ممنوعیت صادرات دام زنده نمی‌شود

بازدید «محمد حسینی» نمایندۀ تفرش از تحریریه «نماینده» یکی از مشکلات کشور بزرگ بودن اقتصاد دولتی است، صادرات در بخش پتروشیمی در اختیار دولت است در نتیجه بخش خصوصی سهم کوچکی در این امر دارد. در برخی موارد دولت به راحتی می‌تواند با تصمیم گیری خود مشکلات بسیاری برای بخش خصوصی در حوزه صادرات ایجاد کند.

به گزارش «نماینده»، هیات رییسه فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی مجلس شورای اسلامی شب گذشته در نشستی با وزیر صنعت، معدن و تجارت موانع پیش روی صادرات را بررسی کردند.

محمدحسینی نایب رییس فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی مجلس با بیان اینکه باید از شرایط فعلی برای فرصت سازی استفاده کنیم، گفت: یکی از مشکلات کشور بزرگ بودن اقتصاد دولتی است، صادرات در بخش پتروشیمی در اختیار دولت است در نتیجه بخش خصوصی سهم کوچکی در این امر دارد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در برخی موارد دولت به راحتی می‌تواند با تصمیم گیری خود مشکلات بسیاری برای بخش خصوصی در حوزه صادرات ایجاد کند.

وی اظهار کرد: صادرات دام زنده ممنوع شد تا بازار گوشت مدیریت شود اما به دلیل اینکه معانی مختلفی از آن استنباط می‌شود چراکه لحظه‌ای نوشته می‌شود صادرکننده سایر حوزه‌ها نیز به مشکل روبه رو شده اند به طور مثال صادرکننده می‌خواهد زالو صادر کند اما برخی به بخشنامه ممنوعیت صادرات دام زنده استناد کرده و از آن جلوگیری می کنند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات در مجلس خاطرنشان کرد: در شرایط تحریمی صادرات برای تولید کننده تا حدودی مقرون به صرفه است چراکه تولیدکننده نیز ناچار است واردات مواد اولیه را وارد کند.

نظر شما