شناسهٔ خبر: 155122 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لاریجانی: کارگران استوانه‌ دفاع ملی اقتصادی در برابر دشمن هستند

علی لاریجانی431 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران استوانه‌های دفاع ملی اقتصادی در برابر دشمن فریبکار هستند و بار اصلی تولید و استقلال اقتصادی کشور بر دوش کارگران و کشاورزان فداکار کشور است

به گزارش «نماینده»، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸) گفت: هفته کارگر را به همه کارگران عزیز و زحمتکش که امروز استوانه‌ دفاع ملی اقتصادی در برابر دشمن فریبکار هستند، تبریک عرض می‌کنم. بار اصلی تولید و استقلال اقتصادی کشور بر دوش کارگران و کشاورزان فداکار کشور است و گسترش زمینه‌های تولید کشور مخصوصاً در کارگاه‌های خرد و متوسط از وظایف جدی امروز اقتصاد کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تبریک هفته معلم اظهار داشت:‌ رهبری معظم انقلاب نکات مهمی در جلسه با کارگران و معلمان ایراد کردند. در زمینه اشتغال در کارگاه‌ها و رفع مشکلات تولید و همچنین صیانت از جایگاه و منزلت معلم و اجرای همه‌جانبه سند تحول آموزش و پرورش تأکید کردند؛ از کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌خواهم بر روی موضوعاتی که رهبری بیان فرمودند و همگی جزو امور ضروری آموزش و پرورش کشور است، برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند مخصوصاً تاکیدات ایشان در زمینه مهارت‌آموزی و توسعه آن در مدارس و بررسی جامع در موضوع کنکور و حل این معضل و همچنین موضوع معوقات فرهنگیان مورد توجه کمیسیون قرار گیرد.

وی افزود: از کمیسیون صنایع و کشاورزی و اجتماعی نیز در زمینه حفظ اشتغال و کار و توسعه اشتغال خرد و متوسط با کمک دستگاه‌های اجرایی و اتاق‌ها بررسی‌های لازم را به عمل آورند.

لاریجانی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری، خاطرنشان کرد: شهید مطهری شخصیتی است که معلم انقلاب، همه‌جانبه‌نگر، عمیق،‌ آینده‌نگر، پرهیزکار و انقلابی بود که امام(ره) درباره ایشان کلماتی را ایراد فرمودند که کمتر سابقه داشته است. امام فرمودند؛ استاد مطهری در اسلام‌شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کریم کم‌نظیر بود و یا فرمودند؛ در اسلام عزیز به شهادت این فرزند برومند و عالم جاودان ثلمه‌ای وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست و فرمودند؛ آثار قلم و زبان او بی‌استثنا، آموزنده و روان‌بخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشات می‌گرفت، برای عارف و عامی سودمند و فرح‌زا است.

نظر شما