شناسهٔ خبر: 154921 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

ولایتمداری، نماز، رفتار فاطمی و صبر زینب وار را فراموش نکنید

دیدار خانواده شهید علی عسگری دیدار با خانواده شهیدان علی عسگری با حضور مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان، رییس حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس انجام شد.

به گزارش «نماینده» ، مادران و همسران شهدا، گوهرهای گران بهایی هستند که گنج هایی از فرزندان و همسران شهید خود در سینه دارند. مادرانی که جوانان خود را در راه جوان سید الشهدا(ع) فدا می کنند. به همین منظور دیداری همراه با خانواده شهیدان علی عسگری با حضور مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان، رییس حوزه علمیه خواهران و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس انجام شد.

مادر شهید محمدرضا علی عسگری با چهره ای نورانی و مهربان که همراه دخترش، همسر شهید محمد علی عسگری زندگی می کند، در ارتباط با خصوصیات شهید محمد رضا علی عسگری اظهار داشت: پسر جوان ۲۰ ساله ام را با آغوش باز در راه اسلام، وطن و ناموس، به فرمان امام خمینی(ره) سپردم و محمدرضا در منطقه سومار شهید شد.

چه لذتی بالاتر از اینکه فرزندت را در راه خدا بدهی
مادر شهید در ارتباط با اینکه آیا دلتنگی فرزند خود می شود، گفت: مگر می شود که مادری دلتنگ فرزندش نباشد، اما من جوانم را در راه رشیدترین جوان کربلا، علی اکبر حسین داده ام و چه لذتی بالاتر از اینکه عاشقانه فرزندت را در راه خدا بدهی.

وی از خاطرات فرزندش و اینکه چگونه در مبارزات قبل از انقلاب و دوران بهبوهه پیروزی انقلاب فعالیت می کرد، می گفت و ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی وقتی فرزندم برای یکی دو روز خانه می آمد به او می‌گفتم چرا آمدی و استراحت می‌کنی و یا وقتی اوایل به جبهه می رفت و در خانواده مان نیز در آن زمان شهید زیاد داده بودیم، پدرش کمی دلتنگی می کرد و شب بعد از راهی شدن در بستر او بالش ها را طوری در بستر او می گذاشتم که پدرش متوجه نشود که او در رختخواب نیست و در هنگام صبح متوجه می شد و خنده ای به چهره می آورد و خدا را شکر می کرد.

پس از شهادتم “انا لله و انا الیه راجعون” بگویید
مادر شهید می‌گفت: فرزندم سفارش به صبر می کرد و می گفت: مبادا پس از شهادت من گریه و زاری کنید و فقط بگویید “انالله و انا الیه راجعون”.

مادر شهید محمدرضا، بالاترین ثروت یعنی گذشت و ایثار را در وجود دخترش نیز به ارث نهاده بود و دختر او نیز همسر شهید محمد علی عسگری بود. شهید محمد علی عسگری در زمان شهادت ۴ فرزند، ۳ پسر و بک دختر داشت و آخرین فرزندشان در زمان شهادت پدر یک ساله بود.

همسر شهید محمد علی عسگری که همسرش در عملیات کربلای یک در آزادسازی مهران شهید شده بود، در محضر مادر شهیدان به رعایت احترام و حیا از خاطرات همسرش کمتر صحبت کرد و گفت: خاطره های بسیاری با همسرم داریم که در مجالس اهل بیت گفته می شود.

وقتی از همسر شهید وصیت نامه ای درخواست کردیم، بی درنگ آن را آورد و گفت: مهمترین توصیه شهید ولایت مداری و توصیه به نماز و رفتار فاطمی و صبر زینب وار بود.

نظر شما